خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محکومیت سکوت رسانه‌ دولت‌های اسلامی در کشتار مسلمانان هند

استادان تشکل‌های اسلامی سیاسی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در هند و سکوت رسانه‌های غربی به‌ویژه رسانه‌ دولت‌های اسلامی را محکوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، استادان تشکل‌های اسلامی سیاسی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیانیه‌ای درباره حوادث تلخ اخیر در هند منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: یکی از مبانی شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از مسلمانان مظلوم در سراسر دنیا است. متأسفانه وضعیت مسلمان در شرق عالم اسلام، وضعیت مطلوبی نیست. مسلمانان روهینگا در میانمار، مسلمانان اویغور در چین و حتی مسلمانان داغستان در روسیه، همگی در شرایط نامناسبی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما اکنون پس از تصویب لایحه اصلاح قانون تابعیت هند در دسامبر۲۰۱۹ که طبق آن همه مهاجران هندو، سیک، بودایی، آیین جین، زرتشتی و مسیحیان و.. می‌توانند شهروندی هند بگیرند، به‌جز مسلمانان! تبعیضی کاملا آشکار علیه مسلمانانی که اتفاقاً به‌دلیل نسل‌کشی در دیگر کشورها مثل میانمار و بنگلادش به هند پناه آورده‌اند یا مسلمانانی که سال‌هاست ساکن هند هستند؛ اما تابعیت ندارند و از آن زمان اعتراضات مسالمت‌آمیز آنها آغاز شده است.

در این بیانیه عنوان شده است: متأسفانه این قانون صرفاً آغازی بر فجایعی است که علیه مسلمانان در هند در حال طراحی و برنامه‌ریزی است. در کشوری که به کشور تکثر ادیان مشهور است و پیشینه تاریخی تلاش‌های ماهاتما گاندی ایجاد صلح بین اقوام و ادیان هندی بوده با روی کار آمدن نخست وزیر فعلی «نارندرا مودی»، تبعیض و کشتار مسلمانان و اسلام‌ستیزی، روند سازمان یافته و گسترده‌تری گرفته است.

این بیانیه یادآور شده است: مودی که با شعار «پیروزی و شکوه از آن خدای راما است» ( اشاره به تخریب #مسجد_بابری و سپس بنای معبد رام در آن نقطه) به پیروزی رسید، مجموعه‌ای از برنامه‌های ضداسلامی را در هند دنبال می‌کند.  این در حالی است که مسلمانان اقلیتی ۲۰۰ میلیون نفری(۱۴درصدی) از جمعیت ۱,۳ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند که اکنون با قانون تابعیت حدود ۲ میلیون مسلمان هندی سلب تابعیت می‌شوند.

در این بیانه تشریح شده است: به‌دنبال تصویب این قانون، موج حمله به محله‌های مسلمان‌نشین، حمله به مقدسات و مساجد مسلمانان، کشتار فجیع و وحشیانه مسلمانان بیگناه توسط گروه‌های افراطی و سازمان یافته هند و با حمایت پلیس، شدت گرفته است. در چند ماه گذشته و به‌ویژه در سفر دوروزه ترامپ به هند، خیابان‌های شمال شرق دهلی نو، مملو از جنازه‌های مسلمانان شد. طبق آمارهای دولتی حدود ۵۰ کشته و هزار نفر زخمی، قربانی مهمان مودی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما مسلمانان هند بر این باورند این اقدام، نه آخرین بلکه مقدمه‌ای برای مبارزه بیشتر با مسلمانان در هند و بخشی از برنامه گسترده اسلام‌ستیزی و در قدم بعد، سرکوب اقلیت مسلمان خواهد شد؛ چراکه مودی رسماً اعلام کرده که از رشد جمعیت مسلمانان در کشوری که بیشتر جمعیت آن هندو هستند، نگران است. «امیت شاه» وزیر کشور هند نیز با دفاع از اقدام نظامیان این کشور تأکید کرده: «ما مسیر آمریکا و اسرائیل را ادامه خواهیم داد.»

در این بیانیه تصریح شده است: مسلماً دولت‌های مسلمان، چهره‌های اسلامگرا، فعالان رسانه‌ای و تک تک مسلمانان باید به دفاع از مسلمانان هند به‌پاخیزند. به حکم آموزهای دینی، انسانی و اخلاقی استادان تشکل‌های اسلامی سیاسی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر خود لازم و واجب می‌دانند از باب اعانه المظلوم، این حرکت قبیح دولتمردان هندی را محکوم می‌کند.

در این بیانیه استادان تشکل‌های اسلامی سیاسی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درخواست کرده‌اند از مسئولان دولتی کشور با این وجود که بعضی از مسلمانان این مناطق تفکرات سلفی دارند یا روابط کشور ما با دولت‌های مسلط بر این جماعت مساعد است، دلیلی بر این امر نشود که وظیفه انسانی خود را که سال‌ها است ادعای آن را داشته و آرمان اساسی خود می‌دانیم، فراموش کنیم. وضعیت مسلمانان هندوستان هر لحظه بغرنج‌تر می‌شود، امید است تا زمانی که دیر نشده کاری انجام دهیم.

منبع: آنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.