خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش مقتدی صدر به روز دعا اعلام کردن یکشنبه توسط ترامپ

پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا، فردا یکشنبه را برای رفع بلای کرونا روز دعا اعلام کرد، رهبر جریان صدر عراق به آن واکنش نشان داد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توییتی به اعلام یکشنبه (فردا) از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان روز دعا برای رفع بلای کرونا واکنش نشان داد.

وی نوشت: در شگفتم که می بینم غرب و ترامپ فردا را به عنوان روز دعا قرار داده اند و در شرق نمازهای جمعه و جماعت و زیارت مراقد معصومین را تعطیل و مرقدهای آنها را بسته اند. این چه پارادوکس عجیب و غریبی است!؟ آیا آنها به دعا و غیب تمسک می جویند و ما به دنیا و مادیات چسبیده ایم و از معنویات دور می شویم!؟ فراموش کرده اید که ما سالروز شهادت باب الحوائج را در پیش داریم و این روز باید روز جهانی دعا باشد و دست های خود را به سوی خداوند دراز کنیم و پیروان همه ادیان باید دست به دعا بردارند زیرا گرفتار بلای جهانی هستیم.

رهبر جریان صدر افزود: بله با قلبی آکنده از خشوع دستان خود را به سوی خداوند دراز می کنیم و در محضر خداوند سجده می کنیم حتی اگر از پشت بامها باشد و اگر رفتن به کعبه، بیت المقدس و مرقدهای معصومین صلوات الله علیهم یا مساجد و عبادتگاهها برای برخی ترسناک باشد. مانند کسانی نباشید که خداوند را فراموش کردند و تقوی خدا را داشته باشید و مانند کسانی نباشید که هنگامی که بلا از آنها رفع شد بار دیگر از یاد خداوند غافل شدند.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که تا چندی پیش مدعی بود مردم کشورش نباید از بابت ابتلا به ویروس کرونا نگران باشند؛ نه تنها از دیروز در این کشور حالت اضطرار ملی اعلام کرد؛ بلکه فردا یکشنبه را نیز روز ملی نیایش برای غلبه بر این بیماری اعلام کرد.

شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا یک هزار و ۹۲۰ نفر اعلام شده حال آنکه دست‌کم ۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: مهر

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. سوسن می گوید

    ترامپ در صفحه توئیتری خود نوشت:
    افتخار بزرگی برای من است که یکشنبه ۱۵ مارس را به‌عنوان روز ملی دعا و نیایش اعلام کنم.