خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هندوها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چه می‌نوشند؟

گروهی از هندوها «مراسم نوشیدن ادرار گاو» برگزار کرده و با نوشیدن ادرار گاو اعلام کردند که این ادرار از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ در هند گروهی از هندو ها شنبه ۲۴ اسفند «مراسم نوشیدن ادرار گاو» برگزار کردند، آنان گاو را حیوان مقدسی می‌دانند و برخی نیز معتقدند که نوشیدن ادرار گاو خواص دارویی دارد.

به گزارش رویترز، کارشناسان بارها اعلام کردند که ادرار گاو بیماری‌هایی مانند سرطان را درمان نمی‌کند و هیچ مدرکی مبنی بر جلوگیری از بیماری کرونا ویروس وجود ندارد. با آن هم، این گروه که به اسم (Akhil bharat Hindu Mahsabha) به معنی «اتحادیه هندوهای تمام هند» مراسمی را در مقر این گروه در دهلی نو برگزار کردند که در آن ۲۰۰ تن شرکت کردند.

اوم پراکاش یکی از شرکت کنندگان دراین مراسم گفت: «۲۱ سال است که ما ادرار گاو می‌نوشیم و در مدفوع گاو نیز حمام می‌کنیم ما هرگز نیازی به مصرف داروهای انگلیسی احساس نکردیم».

چاکراپانی ماهاراج، رئیس «اتحادیه هندوهای تمام هند» در حالی که قاشقی پر از ادرار گاو را در نزدیکی صورت یک کاریکاتور ویروس کرونا گرفته بود، برای عکاس‌ها ژست می‌گرفت.

براساس این گزارش، رهبرانی از حزب ناسیونالیست هندو نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز قبل از این از استفاده از ادرار گاو به عنوان یک دارو و درمانی برای سرطان حمایت کرده‌اند.

یکی از رهبران ایالت آسام واقع در شمال شرق هند اوایل ماه جاری میلادی به قانون‌گذاران گفته بود که ادرار و مدفوع گاو می‌تواند برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

ویروس کرونا که بیش از ۱۳۸۰۰۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از ۵۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است، هیچ درمانی علمی شناخته شده‌ای ندارد و دولت‌ها در سراسر جهان در تلاش هستند تا از شیوع آن جلوگیری کنند.

ایران، ایتالیا و چین کشورهایی اند که بیشترین مبتلایان را و تلفات ناشی از این ویروس را داده‌اند، چین تاکید کرده که تا ماه آینده (آوریل ۲۰۲۰) داروی این ویروس را تولید خواهد کرد.

منبع رویترز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.