خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام در ژاپن، محدود ولی عمیق است

اسلام در ژاپن خیلی پر دامنه نیست ولی عمیق هست. مخصوصاً که ایزوتسو آن اسلام شناس بزرگ ژاپنی که درباره قران هم چندین جلد کتاب تالیف کرده است، یکی از پایه های اسلام‌شناسی عمیق در ژاپن بوده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب، ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در جدیدترین یادداشت خود در صفحه رسمی اینستاگرامش، درباره «اسلام در ژاپن» چنین نوشته است:

این سفری در سال ۱۳۷۵ به کشور ژاپن هست و اینجا مرکز اسلامی ژاپن می باشد.

حکومت ژاپن بعد از جنگ جهانی به دلیل فداکاری‌های مسلمانان در جنگ ۵۰۰۰ متر زمین در بهترین نقطه شهر، در جایی که زمین متری تقریبا ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد، به آنها داد و آنها در آنجا مسجد و مرکز اسلامی را تاسیس کردند و هنوز این مرکز در آنجا فعالیت دارد و توسط برادران اهل سنت اداره میشود.

اسلام در ژاپن خیلی پر دامنه نیست ولی عمیق هست. مخصوصاً که ایزوتسو آن اسلام شناس بزرگ ژاپنی که درباره قران هم چندین جلد کتاب تالیف کرده است، یکی از پایه های اسلام‌شناسی عمیق در ژاپن بوده است. نفرات اصلی مسلمانان در ژاپن محدودند ولی مهاجران زیادی در آن سرزمین داریم که به آنجا رفتند.

پانصد سال است که ارتباط ایران با ژاپن بسیار گسترده و عمیق است، دو کشور با فرهنگ و با تمدن در آسیا و دو کشور کهن… در این سفر که ظاهراً سفر دوم بنده است، یک دهه محرم در آنجا برای مسلمانان سخنرانی کردم.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.