خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راه اندازی مرکز آموزشی دینی برای مسلمانان اسکاتلندی

موسسه خیریه ای در شهر اسکاتستون اسکاتلند، با ارائه درخواستی به شورای شهری گلاسکو، خواستار تغییر کاربری یک مکان قدیمی و ایجاد مرکز اسلامی آموزشی برای ساکنان مسلمان شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ به نقل از clydebankpost، یک موسسه خیریه اسلامی در شهر اسکاتستون در گلاسکوی اسکاتلند، قصد دارد یک بار سابق را به یک مرکز آموزشی مذهبی و سالن اجتماعات تغییر کاربری بدهد.

شورای شهری گلاسکو طرح ساخت این مرکز آموزشی را از مرکز اسلامی اسکاتستون دریافت کرده است که درخواست مجوز استفاده از اماکن قدیمی را داده است.

این موسسه خیریه می خواهد یک «مرکز اجتماعی اسلامی» را به منظور توسعه آموزش های قرآنی و ایجاد سالن نمازخانه افتتاح کند.

مرکز اجتماعات از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر باز خواهد بود و نمازخانه فقط برای نمازهای جماعت کوچک پیش از از طلوع آفتاب تا پس از غروب خورشید قابل استفاده خواهد بود. در صورت دریافت مجوز، این مرکز اسلامی پارکینگی برای حدود ۴۰ وسیله نقلیه نیز خواهد داشت.

در نامه ای که به شورا نوشته شده آمده است: ما یک خیریه کوچک هستیم و مشتاقانه می خواهیم تسهیلاتی را برای ساکنان مسلمان که به این منطقه آمده و در آنجا مستقر شده اند فراهم سازیم.

در ادامه این نامه آمده است: هدف ما ارائه فعالیت های آموزشی و اجتماعی به جامعه مسلمانان اسکاتلند است. ما همچنین به مسلمانانی که در قالب پناهنده و مهاجر از کشورهای غیر انگلیسی زبان به اینجا آمده اند، کمک های مختلف از جمله کلاس های یادگیری زبان انگلیسی و دیگر آموزش های لازم برای سازگاری با اینجا ارائه خواهیم داد. در ایام ماه مبارک رمضان نیز سفره های افطاری برای روزه داران انداخته می شوند و تمرکز اصلی فعالیت ما پیشرفت های آموزشی برای کودکان خواهد بود.

به گفته وبسایت خیریه «جاست گیوینگ» که توسط این مسلمانان تنظیم شده است، هیج تسهیلات دیگری در این منطقه برای آنان وجود ندارد و آنان به یک فضای جدید برای جامعه متنوع و چند قومیتی شان نیازمند هستند.

این پیشنهاد در حال حاضر توسط بخش برنامه ریزی شورا در حال ارزیابی است که انتظار می رود در ماه های آینده در رابطه با آن تصمیم گیری انجام شود.

منبع حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.