خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آینده اقتصاد جهان بر پایه اقتصاد اسلامی خواهد بود

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از « thenews»، رئیس دانشگاه بین المللی اسلامی در پاکستان گفت که آینده اقتصاد جهان بر پایه سیستم اقتصاد اسلامی خواهد بود.

 

پروفسور «محمد معصوم» در این باره گفت: اقتصاد اسلامی به عنوان یک رشته متمایز در سه ماهه آخر قرن بیستم ظاهر شد و این موضوع در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان بخشی از برنامه درسی اقتصاد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.

 

او این اظهارات در مراسم رونمایی از کتاب «پایه های اقتصاد اسلامی» نوشته دکتر «عتیق ظفر» ،رئیس موسسه بین المللی اقتصاد اسلامی و «محمد یاسین» استاد اقتصاد در دانشگاه بین المللی اسلامی،بیان کرد.

 

پروفسور معصوم همچنین درباره لزوم ایجاد مرکز اطلاعات اقتصاد اسلامی صحبت کرد و گفت که این موضوع پتانسیل ارائه راه حل هایی برای مشکلات اقتصادی کنونی در جهان را دارد.

 

به گفته کارشناسان اقتصادی پاکستان همه شرایط لازم را برای تبدیل شدن به مرکز اقتصاد اسلامی،دارد.

 

به گفته «رضوان حسین»،مدیر اجرایی موسسه «تکفل»پاکستان ،اقتصاد اسلامی در پاکستان در حال رشد است و این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی تبدیل به یک مرکز اقتصاد اسلامی خواهد شد.

 

صندوق بین المللی پول چندی پیش اعلام کرد که اقتصاد اسلامی دارای بودجه بیش از ۲ تریلیون دلاری در سراسر جهان است و در بیش از ۶۰ کشور از جمله پاکستان مورد استفاده است.

 

تحقیقات اخیر «PricewaterhouseCoopers» نشان می دهد که دارایی های اقتصاد اسلامی در سراسر جهان از ۲ ترلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲.۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳ تریلیون دلار هم می رسد و به این ترتیب فرصت های بسیار زیادی در صنعت به سرعت در حال رشد اقتصاد اسلامی به وجود میاید.

 

کشورهای منطقه خاورمیانه،آفریقای شمالی و آسیا بزرگ ترین سهم این رشد را شامل می شوند.

 

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.