خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری آنلاین مراسم مذهبی ادیان ابراهیمی در «پورتلند» آمریکا به دلیل شیوع کرونا

سازمان های مذهبی متعلق به ادیان ابراهیمی در «پورتلند» آمریکا تصمیم دارند تا در دوران شیوع کرونا از تکنولوژی برای برگزاری مر اسم و اعیاد مذهبی پیش روی،استفاده کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)  به نقل از «indiaeducationdiary»،سازمان های مذهبی متعلق به ادیان ابراهیمی در «پورتلند» آمریکا تصمیم دارند تا در دوران شیوع کرونا از تکنولوژی برای برگزاری مر اسم و اعیاد مذهبی پیش روی،استفاده کنند.

عید «پاک»،عید « پسح » یا همان «عید الفصح» و رمضان از مهم ترین تعطیلات و مراسم در مسیحیت،یهودیت و اسلام به شمار می آیند.

عید پاک یکی از روزهای تعطیل در یکشنبه ‌ای از ماه آوریل است.مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست و از این رویداد به‌عنوان رستاخیز مسیح یاد می‌کنند.

عید پِسَح (عید الفصح) معروف به «فطیر» نیز عید آزادی قوم یهود از قید برده‌داری فرعون‌های مصر است. این عید با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی همراه است.

رهبران مذهبی ادیان ابراهیمی در «پورتلند» واقع در «اورگن» آمریکا تصمیم گرفته اند تا برای جلوگیری از تجمعات در دوران شیوع کرونا از طریق تکنولوژی با افراد جامعه خود در این مراسم و تعطیلات ارتباط برقرار کنند.

به گفته آنها راه هایی برای حفظ سنت ها و ارتباط افراد با یکدیگر حتی در شرایطی مانند حالا که دورهم جمع شدن افراد برای جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع است،وجود دارد.

«راشل ژوزف»،خاخام یهودی در این باره می گوید: اینکه ما مجبور هستیم در این شرایط به لحاظ فیزیکی از هم دور باشیم نمی تواند منجر به فاصله احساسی و معنوی ما از یکدیگر شود.

«حریص ظفر»،رئیس انجمن مسلمانان در پورتلند نیز در این باره گفت: در طول ماه رمضان مساجد برای سخنرانی ها و نمازهای جماعت بسته هستند اما ما به طور آنلاین با مسلمانان برای برگزاری این مراسم ارتباط برقرار می کنیم.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.