خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعاهای توصیه شده توسط مراجع عظام تقلید و علما در شب نیمه شعبان برای نجات بشریت

حضرات مراجع عظام تقلید و برخی علما با فرارسیدن نیمه شعبان در پیام های جداگانه از مردم خواستند با توسل به ائمه معصومین و قرائت ادعیه وارده برای بزرگداشت این شب برای دفع شرّ بیماری کرونا و نجات بشریت از این بلای سهمگین دعا کنند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ مراجع عظام تقلید و علما با نزدیک شدن به شب نیمه شعبان خواستار توسل به ائمه معصومین و قرائت ادعیه وارده برای بزرگداشت این شب و نجات بشریت از این بلای سهمگین شدند.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی: سه گام مهم در شب نیمه شعبان

حضرت آیت الله وحید خراسانی بیان داشت: اساساً در دوره‌ی سال، شب قدر و شب نیمه شعبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شب قدر، شب خاتم انبیاء صلی‌الله‌علیه‌وآله و شب نیمه شعبان، شب خاتم اوصیاء عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است.

سزاوار است در شب نیمه‌ی شعبان توجه ویژه‌ای شود؛

قدم اول این است که از گناهان و خطاها استغفار کرد.

قدم دوم: از شب نیمه‌ی شعبان هر شب دعای «الهی عظم البلاء» را بخوانید و قلب را متوجه قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الأعظم عجل‌الله‌تعالی‌ فرجه کنید.

قدم سوم: هر روز سوره‌ی یس بخوانید و به حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه که عصاره‌ی تمام انبیاء و خلاصه‌ی تمام اوصیا است، هدیه کنید.

این برنامه را ادامه دهید؛ شب قدر هم که دفتر تقدیرات است برای ظهور او دعا کنید که امضای او کارساز است؛ او عنایت می‌کند و با توجه او کار تمام می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: توصیه به قرائن زیارت های امام حسین و آل یس

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی عنوان کردند: به شکرانه‌ی این فرخنده میلاد مبارک و برای رفع نگرانی‌ها و مشکلات و برطرف شدن بلایا در این شب مقدس که شب احیاء و بیداری است، از همه‌ی منتظران آن حضرت و دوست‌داران مصلح جهانی استدعا دارم که از برکات این شب فرخنده کمال استفاده را برده و با مناجات به درگاه خداوند سبحان و قادر متعال و با خواندن دعای شریف کمیل که از ادعیه‌ی وارده در این شب عزیز است، حالت انابه و تضرع و استغفار داشته باشند و با زیارت حضرت سید الشهداء علیه السلام آن کشتی نجات امت را شفیع قرار دهند و با توسل خاص به حضرات معصومین علیهم السلام، همگان در سطح جهان فرج موفور السرور امام عصر مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت نمایند و با زیارت آل یاسین عرض نیاز و ادب و توجه به ساحت مقدس آن ولی دوران و قطب عالم امکان داشته و به حضرتش با یک صدا و یک ندا عرضه می‌داریم:
« المستغاث بک یا صاحب الزمان »
«اللهم عجل فرجه و قرب زمانه و کثر انصاره و اکشف بحضوره‌ هذه الغمه عن هذه الامه»

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مردم در خانه های خود دست به دعا بردارند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند : سزاوار است در شب نیمه شعبان همۀ مردم در خانه های خود دست به دعا بردارند و خدا را به آن حضرت و اجداد طاهرینش قسم دهند و سلامتی هر چه زودتر بیماران و پایان این بلای همه جا گیر را از او بخواهند و مطمئن باشند این دعاها به هدف اجابت نزدیک است.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی: برای نجات همه بشریت دعا کنیم

حضرت آیت الله سبحانی هم در پیامی به مناسبت نیمه شعبان گفتند: شب و روز نیمه شعبان روز خرسندی و شادی است اما در کنار این مساله یک بلایی بشریت را احاطه کرده است البته این بلاها حکمتی دارد که از آن آگاه نیستیم اما باید در درجه اول معنویت خود را بالا برده و از خداوند بخواهیم این بلا را از همه بشریت برطرف سازد و در درجه دوم آنچه کارشناسان و پزشکان می گویند را عمل کنیم و تخلف از آن را کار صحیح ندانیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: توصیه به قرائت زیارت امام حسین(ع)

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: شاید مهمترین عمل ازاعمال نیمه شعبان زیارت حضرت سیدالشهداء علیه السلام است که توصیه مؤکد می گردد.

در این ایام حساس خاضعانه از درگاه خداوند حکیم و قادر متعال تعجیل در فرج را خواستاریم و آرزوی صحت و عافیت برای همگان خصوصاً مبتلایان به این ویروس منحوس کرونا را داریم.

مردم شریف در کنار توسل و تضرع، توصیه های مسئولان امر و کارگزاران سلامت کشور را کاملاً عملی سازند.

آیت الله علوی گرگانی: توصیه به خواندن دعای کمیل و احیای شب نیمه شعبان

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: از همه متدینین و مؤمنین خواستارم که در این شبها و روزهای عزیز مخصوصا در شب نیمه شعبان با خلوص نیت و قلبی شکسته و خضوع و خشوع در مقابل پروردگار و با واسطه قراردادن انوار قدسیه ائمه اطهار علیهم السلام مخصوصا امام منتظران حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام در منزل و در جمع خانواده و یا در مکانی خلوت متوسل شده و با احیای شب نیمه شعبان و قرائت ادعیه وارده مخصوصا دعای کمیل و دعای فرج و برخی ادعیه مأثور از خداوند متعال رفع بلاها و آفات دنیوی و معنوی متوجه به جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت نیز دعاگو باشند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.