خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاکستان دخالت در حمله به معبد کابل را رد کرد

پاکستان روز سه‌شنبه ادعای رسانه‌های هندی مبنی بر دست داشتن در حمله تروریستی دوهفته پیش به معبد سیک‌ها در “کابل” پایتخت افغانستان را رد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعای منابع خبری هند که الهام گرفته شده از منابع رسمی این کشور است، بی اساس و اسلام‌آباد آن را رد می‌کند.

عایشه فاروقی افزود: ما در ساعات اولیه پس از این حادثه تروریستی ضمن محکومیت آن، بر لزوم احترام به همه ادیان و مجازات عاملان این اقدام شنیع تاکید کردیم.

وی اظهار داشت: هدف رسانه‌های هندی مخدوش کردن چهره پاکستان و همزمان تلاش‌های دهلی‌نو برای انحراف توجه جامعه جهانی نسبت به اوضاع کشمیر می‌باشد.

دو مهاجم انتحاری صبح روز ششم فرودین به معبد سیک‌های افغانستان در منطقه شوربازار واقع در کابل حمله کردند که بر اثر آن ۲۵ غیر نظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تکفیری داعش مسؤولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته و مدعی شده‌ که آنها این حمله را انجام داده‌اند. پنج روز بعد از این حادثه روزنامه هندی “ایندین اکسپرس”  گزارش داد که یکی از عوامل اصلی حمله به معبد سیک‌ها در کابل، یک عضو هندی گروه تروریستی داعش بوده است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.