خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر مسلمانان غنا: ۲ روز برای دعا به درگاه خدا روزه بگیرید

رهبر مسلمانان غنا در راستای مبارزه با ویروس کرونا از پیروان خود خواست تا برای دعا به درگاه الهی، دو روز روزه بگیرند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در غنا؛ شیخ عثمان نوح شربتو، امام کل و رهبر مسلمانان غنا از پیروان خود خواست برای مبارزه با کرونا دو روز روزه بگیرند و به درگاه خدا دعا کنند. این دستورالعمل مطابق با اطلاعیه نانا کوفی ـ آددو، رئیس‌جمهور غنا که خواستار دعا و نماز ملی در روزهای برنامه‌ریزی شده بود، مطرح شده است.

شربتو درخواست کرد تا مسلمانان روزهای چهارشنبه، ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) و پنجشنبه، ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل) را به روزه‌داری بپردازند.

در بیانیه شیخ آرمیاوو شعیب، سخنگوی امام کل مسلمانان، از همه پیروان خواسته شده است تا روزه‌داری را رعایت کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: شیخ عثمان نوح شربتو آرزو دارد که همه پیروان دین اسلام در غنا به این حرکت دینی که رئیس‌جمهور کوفی ـ آددو نیز آن را روز ملی روزه نامگذاری کرده است، بپیوندند.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: مسلمانان از تمام فرقه‌ها به حمایت از فراخوان ریاست‌جمهوری دعوت می‌شوند. فراتر از روزه‌داری در روز چهارشنبه، امام کل، از مسلمانان خواست تا روز پنج‌شنبه را نیز به انجام این فریضه بپردازند.

پیامبر اسلام(ص) روزهای پنج‌شنبه را روزه می‌گرفت، به همین منظور شیخ شربتو روزه‌داری روز پنج‌شنبه را از سنت‌های پیامبر دانست و گفت: ملت همه با هم قدم بر می‌دارند و برای حل و فصل همه‌گیری بیماری کرونا به پیشگاه خداوند دست به دعا برمی‌دارند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.