خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مراکز دینی مسلمانان در اروپا از ماه آینده میلادی

وزارت کشور آلمان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پایان ماه آوریل در مورد احتمال بازگشایی اماکن عبادی با فرمانداران ایالتی مشورت خواهد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، برهان کسیجی، رئیس مجلس شورای اسلامی آلمان، اعلام کرد: احتمال بازگشایی مکان‌های دینی بسته شده در چارچوب مقابله با ویروس کرونا تا ماه آینده میلادی وجود دارد.

کسیجی با اشاره به جلسه‌ای که وزارت کشور آلمان برای افتتاح اماکن عبادی در این کشور برگزار کرده است، گفت: این نشست جلسه‌ای ثمربخش بود و طی آن توافق شد که پیش‌نویسی در این باره تهیه شود.

وی توضیح داد: مارکوس کربر، مشاور وزارت کشور آلمان، در جلسه با نمایندگان جوامع اسلامی، یهودی و مسیحی به‌ دلیل ابتکارات آنها در مقابله با کرونا، پیش از وضع قوانین الزامی، قدردانی کرد.

وزارت کشور آلمان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پایان ماه آوریل در مورد احتمال بازگشایی اماکن عبادی با فرمانداران ایالتی مشورت خواهد کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که در پایان رایزنی‌ها، مقامات برای بازگشایی اماکن عبادی یا بسته نگه‌ داشتن آنها در چارچوب مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرند.

کسیجی تصریح کرد: در صورت افتتاح اماکن عبادی، نمازگزاران موظف‌اند که برای رعایت قوانین بهداشتی از سجاده مخصوص خود استفاده کنند. علاوه بر وضو گرفتن نمازگزاران در خانه‌های خود قبل از عزیمت به مسجد، آنها باید فاصله دو متر با دیگر نمازگزاران را رعایت و اطلاعات شخصی شامل نام و نشانی‌ محل اقامت خود را در یک برگه قبل از ورود به مسجد ثبت کنند.

منبع آوای سنت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.