خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری مراسم دعای مشترک رهبران دینی برای سلامتی و رهایی مردم جهان از ویروس کرونا

رهبران دینی که در هتل کینگ دیوید اورشلیم جمع شده بودند هر یک به ادبیات دینی و مذهبی خود برای پایان یافتن ویروس کرونا دعا خواندند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از the Jerusalem post، رئیس خاخام‌ها، اسقف اعظم کاتولیک‌ها، اسقف اعظم ارتدوکس‌ها و ائمه و شیوخ مذاهب مختلف دیگر، بعد از ظهر چهارشنبه در اورشلیم گرد هم آمدند تا در پیشگاه خدای بزرگ برای رهایی آحاد بشر از رنج‌های به وجود آمده از ویروس کرونا دعا بخوانند و از او درخواست رحمت کنند.

آن ها یک صدا زمزمه کردند:
خداوندا، تو که در قحطی به ما روزی عطا کردی و رحمت بی‌پایانت را به ما ارزانی ساختی، از بیماری‌های سخت و طولانی نجاتمان دادی و در لحظه‌های سخت زندگی ما را از مهربانیت بی‌نصیب نگذاردی، ما را یاری فرما. 

از تو درخواست می‌کنیم به ما یاری برسانی، بیمارانمان را شفا دهی و ما را از سختی این بیماری نجات بخشی، همانا حمد و نیایش مخصوص توست، ای خداوند قادر و بزرگ.

آنها اذعان کردند که سختی‌های این بیماری مهلک در بین آحاد بشر و مذاهب مختلف دردی مشترک است، بنابراین ما آمده‌ایم تا با هم، با قلبی مشترک اما زبان‌های مختلف در پیشگاه الهی بایستیم و از او بخواهیم که شیوع این بیماری را متوقف کند و سلامتی و شادی را به دلها بازگرداند.

اما مسئله مهم دیگر این است که این اپیدمی باعث شده انسان‌ها بدون توجه به مرزهای جغرافیایی، سیاسی و مذهبی برای سلامتی و نجات یکدیگر دعا کنند. این یک همه‌گیری خوب است و ما امیدواریم که پس از پایان اپیدمی ویروس کرونا همبستگی میان ادیان و مذاهب باز هم ادامه یابد.

منبع the Jerusalem post
خبرنگار سعیده خلیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.