خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیشه‌‌ها و پیش قضاوت‌‌هایی که در آلمان راجع به مسلمانان وجود دارد

یورگن تودنهوفر؛ نویسنده، ژورنالیست و سیاستمدار سابق حزب CDU

نکته‌‌هایی که احزاب راستگرا مانند AfD و CSU در آلمان باید راجع به مسلمانان بدانند/ از زمان اتحاد دو آلمان تابحال، هیچ کس توسط یک مسلمان افراطی و تروریستی کشته نشده است. این در حالی است که در این فاصله‌ی زمانی حدود ۱۸۰ نفر توسط افراد افراطی و راستگرا به قتل رسیده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزیورگن تودنهوفر با انتشار ویدئویی در صفحه‌ی رسمی خود گفت: طبق نظرسنجی‌‌ها ۹۰ درصد از جمعیت ۴.۳ میلیونی مسلمانان حاکمیت دموکراسیک در آلمان را خوب تلقی می‌کنند. اما در مقابل آلمانی‌‌های غیرمسلمان نسبت به حاکمیت دموکراتیک در آلمان بدبین‌تر هستند.

تنها ۱.۹ درصد از دختران مسلمان در کلاس‌‌های درس شنا به صورت مختلط شرکت نمی‌کنند.
تنها (یک دهم) درصد از مسلمانان حجاب کاملا پوشیده مانند برقع دارند. و ۲۸ درصد از زنان مسلمان روسری بر سر می‌کنند.
از میان ۱۱ هزار مسجد و انجمن اسلامی در آلمان تنها بیرون از ۳۰ مکان صدای اذان شنیده می‌شود. با این حال حزب آلترناتیو برای آلمان، در برنامه‌ی حزبی خود به دنبال حذف صدای اذان بیرون از مساجد است.

مسلمانان در بسیاری از کشور‌ها بیش از غیر مسلمانان با خشونت علیه جامعه‌ی مدنی مخالف هستند. حدود ۴۹ درصد از امریکایی‌‌ها و ۳۱ درصد از اروپایی‌‌ها حمله‌ی نظامی علیه غیرنظامیان موافق هستند. این در حالی است که در کشور‌های خاورمیانه تنها ۱۹ درصد با این اقدام موافق‌اند.

طبق آمار دادگاه قانون اساسی حدود ۱۲۰۰ اسلام گرای خشونت طلب در آلمان حضور دارند. از این میان ۵۰۰ نفر خطرناک تلقی می‌شوند. این رقم برابر است با۰.۰۱ درصد از کل جمعیت مسلمانان در آلمان. این در حالی است که بیش از ۱۱۸۰۰ راستگرای افراطی و خشونت طلب غیر مسلمان هستند.

از زمان اتحاد دو آلمان تابحال، هیچ کس توسط یک مسلمان افراطی و تروریستی کشته نشده است. این در حالی است که در این فاصله‌ی زمانی حدود ۱۸۰ نفر توسط افراد افراطی و راستگرا به قتل رسیده‌اند.
قتل و کشتار در اسلام ممنوع است. اغلب علمای مسلمان در جهان به طور واضح با حملات تروریستی مخالف اند. از ۱۱۴ سوره در قرآن، ۱۱۳ سوره با عبارت “بسم الله الرحمن الرحیم” آغاز می‌شود.

تنها در۲.۱ درصد از سوره‌‌های قرآن به جنگ‌‌ها و لشکرکشی‌‌های پیامبران اشاره شده است. داعشی‌‌ها و سایر اسلام گرایان افراطی از این عبارات و وقایع تاریخی سوءاستفاده می‌کنند.
غرب به ویژه در دهه‌‌های اخیر نسبت به جهان اسلام خشونت طلب‌تر بوده است. در ۲۲۰ سال گذشته غربی‌‌ها بیش از ۶۰ بار به کشور‌های مسلمان حمله کرده‌اند. اما هیچ کشور مسلمانی به غرب حمله نکرده است.

یهود، مسیحیت و اسلام جزء ادیان آسمانی به شمار می‌آیند. از نظر مسلمانان، قرآن به تعبیری “جدیدترین کتاب عهد” است.
نام “محمد (ص) ” در قرآن تنها ۴ بار آورده شده است. این در حالی است که نام‌‌های “عیسی (ع) ” ۲۵ بار، “مریم (ع) ” ۳۴ بار و “موسی (ع) ” ۱۳۶ بار در قرآن ذکر شده‌اند.

منبع کانال تلگرامی مطالعات آلمان و اروپا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.