خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام مرکل و رئیس کنفرانس اسقف‌‌های آلمان به مناسبت ماه رمضان

آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و نمایندگان جوامع مسیحی و یهودی در این کشور به مناسبت آغاز ماه رمضان به مسلمانان پیام فرستاده‌اند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امسال مناسب مذهبی در ماه رمضان به دلیل بحران جهانی کرونا به اشکال متفاوت برگزار می‌شوند.

صدراعظم آلمان، در پیام‌اش به مناسبت آغاز ماه رمضان با اشاره به محدودیت‌‌های وضع شده به خاطر بحران کرونا ابراز امیدواری کرده است که مسلمانان “در این وضعیت استثنایی” راه‌‌هایی را برای انجام مناسک دینی و ابراز همبستگی پیدا کنند.

به گزارش دویچه وله مرکل در این پیام گفته است که ماه رمضان زمان تعمق و رسیدگی به مردم دیگر به خصوص نیازمندان است و همزمان مراسم افطار مشترک نزدیک شدن با پیروان ادیان دیگر و احساس تعلق به جامعه را تمثیل می‌کند.

همچنین گئورگ بتسینگ، رئیس کنفرانس اسقف‌‌های آلمان به مناسبت آغاز ماه رمضان، خواستار همبستگی میان ادیان شد. او در پیام‌اش خطاب به مسلمانان آلمان که به روز پنجشنبه نشر شد، بر مبارزه مشترک علیه افراط گرایی و نژادگرایی تاکید کرد.

اسقف بتسینگ ابراز تاسف کرده است که بسیاری از مسلمانان به دلیل پاندمی کرونا امسال سنت معمول افطار جمعی را به شکل متفاوتی تجربه می‌کنند.

به گفته بتسینگ حالا که مردم مجبور به انصراف از برنامه‌‌های مذهبی‌شان شده‌اند، اهمیت این برنامه‌‌های عادی و روزمره بیشتر درک می‌گردد: «بدون عبادتگاه‌ها، زندگی دینی مسلمانان، یهودی‌‌ها و مسیحیان طور دیگری شده، زیرا در ادیان ما، تجمع مومنان عنصر مرکزی را تشکیل می‌دهد.»

انجمن یهودیان آلمان نیز بهترین آرزو‌ها را برای مسلمانان به مناسبت ماه رمضان ابراز کرده است. اووه بکر رئیس این نهاد نوشت: «این ایام در جهان پرشتاب ما این امکان را می‌دهد تا به خود و همنوعان خود تمرکز کنیم، چیزی که در زندگی روزمره به ندرت ممکن است».

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.