خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری مسابقات قرآن و رشته‌های هنری در الازهر

مرکز اسلامی الازهر مصر فراخوان مسابقه بزرگ حفظ قرآن ویژه دانشجویان این مرکز علمی را که نام‌نویسی در آن اینترنتی است، منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ مرکز توسعه آموزش دانشجویان الازهر اعلام کرد: نخستین مسابقه بزرگ حفظ قرآن کریم ویژه دانشجویان دختر و پسر مراکز مختلف الازهر، با نظارت «احمد الطیب» شیخ الازهر و با هدف رشد مهارت‌ها و اندیشه‌های خلاقانه دانشجویان برگزار می‌شود.

براساس این فراخوان، مسابقه حفظ قرآن کریم شامل ۱۶ رشته مختلف است و به دانشجویانی که بیشترین امتیازات را کسب کنند، جوایزی به ارزش ۲۶۰ هزار پوند مصری به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد. همچنین نفر اول هر رشته گواهی شرکت در این مسابقات را با امضای شیخ الازهر دریافت خواهد کرد.

تاریخ این مسابقات اعلام نشده است و حفظ  و ترتیل کل قرآن، حفظ و ترتیل سه چهارم قرآن، حفظ و ترتیل نیمی از قرآن، حفظ و ترتیل یک چهارم قرآن، تجوید قرآن و ابتهال از جمله بخش‌های مختلف این رقابت به شمار می‌آید.

در این مسابقات همچنین رشته‌های غیر قرآنی و هنری نیز به رقابت گذاشته خواهد شد که شامل سخنرانی و فنون ارتباط جمعی، بازیگری، سخنرانی به زبان‌های خارجی درباره علوم اسلامی، خوشنویسی عربی به خطوط نسخ، رقعی، ثلث، دیوانی، نستعلیق، کوفی و موضوع آزاد، نقاشی از طبیعت بی‌جان، مناظر طبیعت و با موضوع آزاد، نویسندگی داستان و مقاله و عکاسی است.

براساس این فراخوان، هر دانشجوی دختر یا پسر می‌تواند حداکثر در دو رشته از رشته‌های اعلام‌شده نام‌نویسی و شرکت کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.