خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان گوناگون چگونه خود را با بحران کرونا سازگار می‌کنند

با متوقف کردن خدمات مذهبی، جوامع مذهبی در حال یافتن راه‌های جدیدی برای ایجاد ارتباط بین پیروان ادیان و یافتن آرامش هستند

به گزارش ردنا (ادیان نیوزگاردین نوشت: شیوع جهانی ویروس کرونا و رعایت قانون فاصله اجتماعی، این روز‌‌ها مکان‌‌های عبادی را به تعطیلی کشانده و جوامع مذهبی را ناگزیر به یافتن راهکارهای تازه برای انجام امور عبادی خود کرده است.

تعطیلی خدمات کلیسا‌ها و جلوگیری از برگزاری دعا‌های دسته جمعی، تعلیق برگزاری نماز‌‌های روزانه و فعالیت‌‌های دینی در مساجد و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم ازدواج و خاکسپاری حتی برای نزدیک‌ترین اعضای خانواده از مشکلاتی هستند که در شیوع جهانی ویروس کرونا جوامع دینی به آن اذعان می‌کنند.

جامعه‌ کاتولیک

کلیسای کاتولیک ایالت ویکتوریا در استرالیا تمامی مراسم دسته جمعی دعا را در سراسر این ایالت تعطیل اعلام کرده است.

در سیدنی، اسقف اعظم، «آنتونی فیشر» اعلام کرده تجمعات مذهبی در این شهر طبق قانون جدید دولتی صرفا با تعداد ۱۰۰ نفر برگزار خواهند شد تا در آینده به تدریج این تعداد افزایش یابد.

همچنین وی اطمینان داده است کشیش‌‌هایی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند حتماً تحت پوشش خدمات و کمک‌‌های کلیسا قرار خواهند گرفت.

جامعه مسلمانان

انجمن مسلمانان لبنان که متصدی امور مسجد بزرگ شهر حومه‌ای لکمبا در استرالیا ست اعلام کرده کلیه فعالیت‌‌ها در این مسجد از جمله نماز‌‌های روزانه، مراسم عروسی و خاکسپاری، برنامه‌‌های دعا در شب‌های ماه رمضان و تمامی فوق برنامه‌‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

«احمد مالاس» مسئول امور اجرایی انجمن می‌گوید: تعطیلی همه این برنامه‌‌ها کار بزرگی بود که می‌بایست انجام می‌شد. وظیفه ما است که مومنان را به برگزاری نماز و عبادات‌شان در خانه تشویق کنیم و خدمات خود را به صورت آنلاین یا از طریق خطوط تلفن تا پایان این بحران ادامه دهیم، همچنان که حفظ زندگی انسان‌ها در اسلام اصلی اساسی محسوب می‌شود.

جامعه یهودیان

کلیه خدمات کنیسه‌‌ها در سیدنی لغو و برگزاری اجتماعات از جمله مراسم عروسی و خاکسپاری محدود به اعضای نزدیک خانواده‌‌ها شده است.

خاخام «موشه گوتنیک» گفته است که جامعه یهودیان در استرالیا هنوز درک درستی نسبت به میزان شیوع بیماری کووید-۱۹ پیدا نکرده و متأسفانه موارد ابتلا به بیماری در ملبورن و شهر‌های دیگر رو به افزایش است؛ اما ما خود حتی قوی‌تر از دولت باید به رعایت فاصله اجتماعی بیندیشیم و عمل کنیم.

مراسم خاکسپاری

مراسم خاکسپاری نیز از جمله مراسمی است که به علت شیوع بیماری کرونا این روز‌ها با محدودیت‌‌هایی برگزار می‌شود.

«آدریان بارت»، معاون ریاست انجمن مراسم خاکسپاری در استرالیا می‌گوید در غرب استرالیا حضور در مراسم خاکسپاری محدود به تنها ۵۰ نفر از بستگان نزدیک شده است

او می‌گوید: اگرچه افراد سوگوار با در آغوش گرفتن، دست دادن و بوسیدن احساس حمایت و آرامش می‌کنند اما رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری، دستورالعملی است که باید اجرا شود.

ما روزانه با خانواده‌‌ها و دوستانی در ارتباطیم که تضمین سلامتی‌شان در اولویت کار ما است.

خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.