خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا کشورها محدودیت‌های کرونایی را در رمضان تغییر دادند؟

جمعیت بک میلیارد و هشت‌صد میلیون نفری مسلمانان این ماه رمضان را در حالی آغاز کرده‌اند که باید خود را با شرایط موجود ازجمله تعطیلی مساجد و مناسک و آیین‌های مربوط به روزه‌داری تطابق دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حکومت‌ها در کشورهایی که درصد قابل‌توجهی از مردم مسلمان هستند، قوانین و دستورهای متفاوتی در برخورد با ماه رمضان در دوران شیوع کرونا وضع کرده‌اند. برخی قوانین ممنوعیت سفر و رفت و آمد را با شدت بیشتری به اجرا گذاشته‌اند، در حالی که برخی دیگر محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند.

بعضی از کشورها در ماه رمضان شرایط قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد را تغییر داده‌اند تا خرید غذا را برای مردم آسان‌تر کنند. مصر مجوز فعالیت دوباره برخی از کسب و کارها را صادر کرده و ساعات کاری مراکز خرید و کسب و کارهای دیگر را تا ۵ بعد از ظهر افزایش داده است.

علاوه بر مصر، الجزایر و امارات متحد عربی نیز محدودیت‌های وضع شده در دوران کرونا را به مناسبت آغاز ماه رمضان کاهش داده‌اند. در مقابل، در اندونزی با بزرگترین جمعیت مسلمان هرگونه رفت و آمد و سفر غیرضروری در ماه رمضان ممنوع است و پلیس در جاده‌ها وظیفه نظارت بر اجرای این قانون را دارد.

در امریکا رمضان در حالی آغاز شده است که اظهار نظر عجیب ترامپ درباره تزریق مواد ضدعفونی کننده یا استفاده از اشعه فرابنفش برای درمان کرونا موجب شگفتی مردم شده است.

روبرت رچ، استاد سیاست گذاری عمومی و وزیر سابق وزارت کار آمریکا این سخنان ترامپ را خطری جدی برای سلامت عمومی دانست و از مردم خواست که به تبلیغات توجه نکنند و فقط دنباله روی متخصصان باشند.

دونالد ترامپ سخنان اخیرش را تحت تأثیر مقاله‌ای بیان کرده است که در آن طی یک فرضیه گفته شده ویروس کرونا تحت نور خورشید، گرما و رطوبت زودتر ضعیف می‌شود. این در حالی است که دیگر کارشناسان از جمله دکتر ایروین ردلنر، رییس مرکز آمادگی در مقابل حوادث دانشگاه کلمبیا این فرضیه را نادرست، نامنسجم و بدون شواهد و مدارک علمی می‌دانند.

منبع گاردین
خبرنگار دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.