خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمهوری اسلامی ایران پیشتاز تعامل با ادیان و مذاهب در جهان است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز تعامل با ادیان و مذاهب در جهان استبه گزارش ادیان‌نیوز، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب در دیدار سفیر اتریش در ایران و رئیس انجمن بین‌المللی سپر آبی یونسکو از دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: امروز گفت‌وگوی ادیان بین ایران و اتریش تبدیل به یک الگوی جهانی شده است.

وی افزود: ما خواهان استمرار و گسترش روابط خود با اتریش هستیم. در دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه ادیان و مذاهب همواره پژوهشگرانی از اتریش شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: ایران در گسترش و تعامل ادیان با یکدیگر در جهان نقش مهم و بسزایی داشته است. یکی از پادشاهان ایرانی،‌ بودا را شناخت و آن را در جهان گسترش داد. نشانش هم آن است که بامیان افغانستان جزء ایران بود و مجسمه‌های بودا در بامیان را پادشاهان ایرانی ساخته‌اند. زرتشت را ایرانیان در جهان گسترش دادند. مسیحیت به واسطه نشر این دین توسط ارامنه وامدار ایران هستند. یهودیان حیات خود را مدیون ایران هستند. وقتی یهودیان تحت فشار قرار گرفتند، کوروش کبیر آن‌ها را نجات داد. مانی و مزدک نیز متعلق به ایران هستند. مدفن بسیاری از پیامبران الهی در ایران است.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار، لوح دانشگاه به کارل هابسورگ اهدا شد.

انتهای پیام

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.