خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کاهش چشمگیر محبوبیت ترامپ درمیان مسیحیان صهیونیست

نظرسنجی‌های تازه نشان می‌دهد نارضایتی از ترامپ به ویژه در میان مسیحیان افراطی یا همان پروتستان‌ها که ترامپ خود را یکی از آنها می‌داند، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

هفته نامه آمریکایی نیوزویک روز یکشنبه در گزارشی با عنوان «محبوبیت ترامپ در میان مسیحیان صهیونیست کاهش دو رقمی را شاهد بوده و این موضوع به ویژه در ایالت‌هایی که به شدت درگیر با کرونا هستند بیشتر نمود پیدا کرده است» افزود:

درصد محبوبیت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نسبت به اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) که در اوج قرار داشته، افول کرده و این موضوع به ویژه در میان مسیحیان اوانجلیسم (شاخه‌ای از پروتستانیسم) بیشتر به چشم می‌خورد.

در حالیکه محبوبیت ترامپ در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) نزدیک به ۴۹ درصد بوده و بیشترین میزان محبوبیت وی از سال ۲۰۱۵میلادی به این سو بشمار می‌رفته، حال نزدیک به ۶ درصد افت داشته و به ۴۳ درصد رسیده است.

از طرفی، با توجه به اینکه محبوبیت ترامپ از زمان شیوع کرونا کم و بیش ثابت مانده، در ایالت‌هایی که موارد ابتلا به کرونا از میانگین کشوری بیشتر بوده، کاهش چشمگیر حمایت از ترامپ رخ داده است. این کاهش در میان مسیحیان افراطی بیشتر محسوس بوده، به گونه‌ای که کاهش محبوبیت ترامپ در میان این گروه مذهبی (اوانجلیسم) دو رقمی بوده است.

موسسه تحقیقات مذهبی عمومی (PRRI) همچنین نشان می‌دهد که افراد از تمامی سطوح جمعیت شناسی در مناطقی که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند، ۱۰ درصد کمتر به انتخاب دوباره ترامپ گرایش دارند و این آمار در میان مسیحیان افراطی در برخی ایالت‌ها که بیشترین موارد ابتلا را نشان می‌دهند، ۱۳ درصد است.

با درنظرگرفتن سنجش وابستگی مذهبی، ۷۷ درصد از پروتستان‌های سفیدپوست در مارس ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت می‌کردند که این میزان ۱۳ درصد بیش از شاخص محبوبیت ترامپ در سال ۲۰۱۹ بود. اما این آمار با نزدیک شدن به ماه آوریل (اواسط فروردین) ۶۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در میان آمریکایی‌هایی که وابستگی مذهبی ندارند.

در نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو (یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن) که در اوایل سال جاری انجام شد، اکثر آمریکایی‌ها ترامپ را فردی مذهبی نمی‌دانند، اگرچه او پیش از این خود را یک پروتستان معرفی کرده بود.

نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و مؤسسه افکارسنجی «ایپسوس» نیز اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) نیز نشان داده بود که در مقابل ۵۲ درصد ناراضی از عملکرد ترامپ، ۴۷ درصد به ترامپ در مقابله با کرونا اعتماد دارند. این نتایج بیانگر افزایش نارضایتی از پاسخ ترامپ به شیوع کروناست. این در حالی است که در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) اکثر آمریکایی‌ها (۵۵ درصد) از عملکرد وی در مقابله با کرونا راضی و ۴۳ درصد ناراضی بودند.

شهرهای نیویورک، دیترویت، بوستون، نیو اورلئانز و چند شهر دیگر از کانون‌هایی هستند شدیدترین آمار شیوع کرونا در آمریکا را ثبت کرده‌اند.

در آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار در میان سایر کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا است.

کلیسای اوانجلیک به عنوان شاخه‌ای از مسیحیت پروتستان، رسالت گسترش دیدگاه‌های صهیونیستی مسیحی را دارد. ترامپ هم خود را یک پروتستان می‌داند.

منبع ایرنا 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.