خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت ترامپ به اسم دفاع از حقوق مذهبی، حقوق زنان را پایمال می کند

فعالان بین المللی حقوق بشر میگویند آمریکا از آزادی مذهبی سوء استفادع میکند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در اعلامیه ای که روز جمعه، ۱۶۷ گروه و فعال حقوق بشر از ۲۸ کشور جهان منتشر کردند چنین آمده است : «کمیسیون حقوق تخطی ناپذیر» که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا ایجاد شده، از حقوق مذهبی به عنوان دستاویزی برای نقض گسترده حقوق زنان، همجنس گرایان و افراد تراجنسیتی استفاده میکند.

مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا در جولای ۲۰۱۹ این کمیسیون به اصطلاح مشورتی را ایجاد کرد تا میان «حقوق تخطی ناپذیر» و حقوق موقتی و دوره ای و وابسته به فرهنگ، تفکیک قائل شود. فعالان این اقدام را «نگران کننده» می خوانند.

آنها می گویند افراد حاضر در این کمیسیون دیدگاه های افراطی درباره محدود کردن حقوق زنان و دسترسی آنها به خدمات جنسیتی و بهداشت تولید مثل و همچنین حقوق زنان و مردان همجنسگرا، دو جنس گراها، تراجنسیتی ها دارند. به گفته فعالان، افراد منصوب شده به دلایل مذهبی مخالف سقط جنین و تدابیر پیشگیرانه برای بارداری زنان اند.

فعالان می گویند هرچند آزادی مذهبی یکی از حقوق بشری است، اما از آن نباید به عنوان وسیله ای برای تبعیض سوءاستفاده شود.

خانم فرانسوا ژیرارد، رئیس ائتلاف بین المللی برای امور صحی و بهداشت زنان می گوید: «حکومت دونالد ترامپ همواره از آزادی مذهبی به عنوان ابزاری برای تبعیض در برابر زنان، دختران و افراد دگر جنسیتی استفاده می کند.»

منبع دئویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.