خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن افطاری مجازی در آمریکا

با آغاز ماه رمضان، قانون‌گذاران آمریکا تصمیم گرفتند در یک رویداد مجازی گرد هم بیایند تا در شرایط شیوع کرونا با هموطنان مسلمان خود جشن بگیرند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رهبرانسیاسی مسلمان از جمله ایلهان عمر نماینده ایالت مینه سوتا، رشیده طلیب نماینده ایالت میشیگان و دادستان کل مینه‌سوتا کیت الیسون در مراسمی به میزبانی یک سازمان اسلامی آمریکایی رویداد ملی مجازی افطار را در ۱۲ می (۲۳ اردیبهشت) برگزار می‌کنند. در این رویداد برخی علمای دینی آمریکا سخنرانی خواهند کرد..

فرحانا کرا، مدیر اجرایی سازمان وکلای مسلمان (Muslim Advocates) اعلام کرد: همزمانی بی‌سابقه یک بیماری همه‌گیر جهانی و ماه رمضان، کارهایی را که مسلمانان آمریکایی برای غلبه بر سختی‌ها، کسب احترام برای دین و جوامع خود انجام می‌دهند، برجسته کرده است. امیدوارم که این افطار ملی بتواند خدمت عمومی با ارزشی را ارائه دهد تا همه بتوانیم در ماه رمضان در حالی که در خانه می‌مانیم با هم در ارتباط و الهام‌بخش باشیم.

رشیده طلیب هم اعلام کرد: اگرچه همه‌گیری کرونا ما را مجبور کرده است که درباره چگونگی جشن گرفتن ماه رمضان تجدید نظر کنیم، اما امیدوارم که بتوانیم سنت جدیدی را با این افطار ملی مجازی آغاز کنیم..

وی افزود: این رویداد فرصتی است برای همه آمریکایی‌ها که به عنوان همکاران مسلمان در کنگره به ما بپیوندند. ما روایت مسلمانان آمریکایی را که در تلاش برای کمک به جوامع خود در دوران این بیماری هستند مطرح می‌کنیم و به اشتراک می‌گذاریم تا همه از آن باخبر شوند.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.