خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجوز دادگاه آلمانی برای بازگشایی برخی مساجد

قضات دادگاه قانون اساسی فدرال در آلمان پس از تلاش های مسئولان و اعضای یکی از انجمن‌های اسلامی، حکم باز گشایی مساجد و برگزاری نماز جمعه را اعلام کردند.

به گزارش به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ این حکم بر اثر تلاش‌های مسئولان و اعضای یکی از انجمن‌های اسلامی صادر شد که می‌خواستند نماز جمعه را در ماه مبارک رمضان برگزار کنند.
مسئولان این انجمن که ۱۳۰۰ عضو دارد، ابتدا به دیوان عدالت اداری «هسن» شکایت کردند و خواستار برگزاری نماز جمعه در ماه رمضان شدند.
آنها در دادخواست خود اعلام کرده بودند؛ همان ‌طور که مراکز تجاری با رعایت نکات بهداشتی باز شده است، مراسم و مناسک دینی نیز می‌تواند با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های مشخص شده برگزار شود.

قاضی دیوان عدالت اداری درخواست آنها را رد کرد. وی معتقد بود که شرایط مراکز خرید با اماکن مذهبی تفاوت دارد و امکان انتشار ویروس در اماکن مذهبی بیشتر است.
با این وجود، مسئولان و اعضای انجمن اسلامی ناامید نشدند. آنها سپس به دادگاه قانون اساسی فدرال شکایت کردند. قضات این دادگاه پس از بررسی شکایت، به این نتیجه رسیدند که تعطیلی مساجد و کلیساها با اصل آزادی مذهبی که در قانون اساسی آلمان آمده است، مغایرت دارد. آنها اعلام کردند که حتی در شرایطی که کرونا در سراسر آلمان شایع شده است، می‌توان نماز جمعه را در برخی شهرها برگزار کرد.
در واقع به اعتقاد قضات دادگاه قانون اساسی آلمان، استثناها باید در هر شرایطی در نظر گرفته شوند. آنها به صراحت اعلام کردند که بسته بودن همه مساجد در ماه مبارک رمضان، دخالت در اعتقادات افراد شمرده می‌شود.

منبع  کانال تلگرام سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.