خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال از گزارش دادگاه کیفری بین‌المللی درباره محاکمه اسرائیل

وزیر امورخارجه فلسطین از گزارش دادگاه کیفری بین‌المللی مبنی بر به رسمیت شناختن حق فلسطین برای محاکمه اسرائیل در این دادگاه استقبال کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فاتو بن‌سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، با انتشار گزارشی ۶۰ صفحه‌ای اعلام کرد که فلسطین این حق را دارد که برای پیگرد قانونی جنایات و تخلفات اسرائیل به این دادگاه مراجعه کند.

وی در این گزارش، دلایل و چگونگی اعمال صلاحیت قضایی دادگاه در مورد جنایاتی که در خاک فلسطین مرتکب شده را تشریح کرده است.

این گزارش صراحتاً صلاحیت جغرافیایی دادگاه در مورد فلسطین را مشخص می‌کند و این امر باعث می‌شود روند تحقیقات جنایی نزدیک‌تر از همیشه شود.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقات در مورد جنایات جنگی انجام شده توسط اسرائیل در کرانه باختری و غزه را از ماه دسامبر ۲۰۱۹(آذرماه ۹۸) آغاز کرده است.

ریاض المالکی، وزیر امورخارجه فلسطین، ضمن استقبال از این گزارش گفت: دادستان دادگاه کیفری حقایقی را تأیید کرد که مطابق با این واقعیت است که صلاحیت جغرافیایی دادگاه کیفری در قلمرو فلسطین اشغالی واقع شده که شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه است.

وی از شعبه استماع مقدماتی در دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا تصمیم خود را در اسرع وقت صادر کند.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.