خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موعظه پاپ برای روحانیان مسیحی| بدون آزادی روح، خود را از پیروان مسیح ندانید

ثروت، روح انسان را فقیر می‌کند، بنده‌ی ثروت نشوید که دنیا فقط یک خدا دارد. دلبستگی به مال و ثروت، روح را به اسارت می‌کشد. ثروت مانع از شناخت مسیح می‌شود

اگر روحتان اسیر باشد به آستان مسیح راه نخواهید یافت، همانند کسانی که نتوانستند روحانیت مسیح را درک کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این‌ها موعظه‌های پاپ فرانسیس در مراسم عشای ربانی است که سحرگاه پنجم ماه مه در کلیسای کوچک محل سکونتش ایراد کرده است.

پاپ نیایش صبحگاهی خود را با دعا برای درگذشتگان بیماری کرونا آغاز کرد. او گفت: آن‌ها در تنهایی و به دور از نوازش عزیزانشان و حتی بدون مراسم تشییع از این دنیا رفتند، باشد که خداوند، با شکوه و عشق خود، آن‌ها را در آغوش بگیرد.

پاپ فرانسیس ادامه داد: روحانیان، مبادا ثروت و پول، شما را برده‌ی خود کند که این سدی می‌شود در برابر ایمانتان. این دلبستگی‌ها و موانع، روح را به اسارت می‌کشد و بدون آزادی روح، خود را از پیروان مسیح ندانید.

وی با تعمق و تأکید بر موعظه‌های مورد تأکید مسیح (ع) افزود: چنانکه مسیح گفت عبور یک شتر از روزنه‌ی یک سوزن آسان‌تر از ورود یک فرد ثروت‌اندوز به بهشت است. ثروت، روح انسان را فقیر می‌کند، بنده‌ی ثروت نشوید که دنیا فقط یک خدا دارد. شاید خدا نوری بتاباند به قلب‌هایمان و مسیح نیز ما را همچون بره‌ای در گله‌اش بپذیرد.

 

منبع cruxnow
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.