خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار گوترش نسبت به آزار و اذیت مسلمانان به بهانه کرونا

دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به حمله به مسلمانان و آزار و اذیت آن‌ها به بهانه شیوع اپیدمی کرونا هشدار داد و بر ضرورت مبارزه با نفرت و تعامل مردم با یکدیگر براساس عزت و کرامت تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آنتونیو گوترش در پیامی ضبط‌ شده بر ضرورت مقابله با گفتمان نفرت ناشی از ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: احساس دشمنی با خارجی‌ها در خیابان و فضای مجازی شدت یافته و مسلمانان در معرض حملات و آزار و اذیت ناشی از شیوع این اپیدمی قرار دارند.

وی از مردم جهان خواست که در هر مکانی که هستند با نفرت مقابله و با یکدیگر براساس کرامت و عزت تعامل کنند و فرصت را برای ترویج ارزش‌های همبستگی مغتنم شمارند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواست که نسبت به انتشار محتویات تحریک‌کننده به نژادپرستی و نفرت علیه زنان و سایر مطالب آسیب‌زا برحذر باشند و مطابق با احکام و قوانین بین‌المللی حقوق بشر رفتار کنند.

براساس آخرین آمار پایگاه تخصصی «Worldometer» ویژه قربانیان ویروس کرونا، تعداد مبتلایان کل کرونا در جهان تا صبح امروز به سه میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسیده که از این تعداد ۲۷۰ هزار و ۷۲۱ نفر فوت کرده و بیش از یک میلیون و ۳۴۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

منبع آناتولی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.