خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی همایش «معرفی کلیساهای ایران» و «گفت‌وگوی ادیان» در ارمنستان

در گفتگو بین رایزن فرهنگی کشورمان و معاون بین الملل کلیسای اچمیادزین، سیدمحمدرضاحیدری پیشنهاد برپایی همایش گفتگوی ادیان را مطرح کرد و اسقف ناتان با استقبال از این امر پیشنهاد نمود

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان با اسقف ناتان، معاون بین‌الملل کلیسای اچمیادزین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیرامون موضوعات برپایی «همایش گفتگوی ادیان» و «همایش معرفی کلیساهای ایران و چگونگی مراقبت، مرمت و بازسازی دولت جمهوری اسلامی ایران از آنها» گفتگو وتبادل نظرکردند.

در گفتگو بین رایزن فرهنگی کشورمان و معاون بین الملل کلیسای اچمیادزین، سیدمحمدرضاحیدری پیشنهاد برپایی همایش گفتگوی ادیان را مطرح کرد و اسقف ناتان با استقبال از این امر پیشنهاد نمود این همایش در عین حال که به صورت تخصصی موضوعات را بررسی می کند، بیشتر جوانان را مد نظر داشته باشد تا زندگی مشترک همه ادیان را در کنار هم به جوانان معرفی نماید. او تأکید کرد جوانان باید با مسائل همزیستی و مشترکات ادیان آشنا شوند تا ارتباط بین آنها بیشتر شود.

اسقف ناتان همچنین پیشنهاد داد موضوع عمومی گفتگوی ادیان را به شکل تخصصی تر مورد توجه قرار دهیم و یک عنوان خاص برای همایش در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص به سمیناری با موضوع محیط زیست و حفظ آن از نگاه ادیان اشاره کرد که چند سال قبل از سوی اچمیادزین برگزار شد.

در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، برگزاری همایش با موضوع معرفی کلیسای ایران و اقدامات دولت ایران برای حفظ و مراقبت از آنها را به عنوان یکی از برنامه های سال ۱۳۹۸ رایزنی فرهنگی معرفی کرد و از کلیسای اچمیادزین دعوت نمود تا در برگزاری آن مشارکت و همکاری داشته باشد.

این پیشنهاد نیز با استقبال اسقف ناتان روبرو شد و ایشان آمادگی خود را برای همکاری در برپایی این همایش اعلام نمود.

برپایی دومین بزرگداشت چارنتس در مسجد کبود ایروان نیز از سوی رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان به عنوان برنامه آینده رایزنی معرفی شد و از اسقف ناتان نیز برای همکاری و مشارکت در آن دعوت به عمل آمد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.