خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعای پاپ در روز جهانی نیایش برای ریشه کنی ویروس کرونا

پاپ فرانسیس روز جهانی دعا برای ریشه کنی کرونا به صورت آنلاین به رهبران تمام ادیان ملحق شد و از خداوند درخواست کرد تا جهان را از ویروس کرونا نجات دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در نمازخانه دومئوس سانتا مارتا، در روز جهانی دعا (۱۵ اردیبهشت) برای ریشه کنی کرونا به صورت آنلاین، به رهبران تمام ادیان ملحق شد، وی که دیروز روزه گرفته بود از خداوند درخواست کرد تا جهان را از ویروس کرونا نجات دهد.

رهبر کاتولیک های جهان گفت: در زمان «تراژدی و رنجی» که کرونا به جهان تحمیل کرده است و با توجه به تاثیرات بلندمدت این بیماری، بر پیروان تمام ادیان فرض است که از خداوند واحد که پدر بشریت است طلب رحمت کنند.
رهبر کاتولیکهای جهان افزود ممکن است کسانی بگویند این ویروس تاکنون زندگی مرا تحت تاثیر قرار نداده است و خدا را شکر کنند که سالم مانده اند، اما به دیگران فکر کنید. به این تراژدی بیندیشید و به عواقب اقتصادی آن و اثرات آن بر آموزش و پرورش.

پاپ فرانسیس اظهار داشت: به همین دلیل امروز تمام خواهران و برادران ما از همه ادیان به یکدیگر پیوسته اند و به درگاه خداوند برای رهایی جهان از رنج و بیماری دعا می کنند.

وی گفت بعد از دعوت کمیته برادری انسانی عده ای گفتند پیوستن ادیان مختلف برای دعای جمعی و مشترک نشانه نسبی گرایی دینی است و نباید چنین اتفاقی بیفتد، اما سوال این است که شما چطور نمیتوانید به همراه انسانهای دیگر به درگاه خداوند واحدی که پدر همه ماست دعا بخوانید.

ما همه انسان هستیم، و به عنوان خواهر و برادر هرکدام بر اساس فرهنگ خودمان و سنت و اعتقادات خودمان به درگاه یک خدا، یک دعای مشترک میکنیم. ما روزه گرفته ایم و از خدا میخواهیم که گناهانمان را ببخشد و لطف خود را شامل حالمان کند، ما را ببخشد و این بیماری عالم گیر را از جهان ریشه کن کند.

پاپ فرانسیس همچنین از مردم جهان خواست که فراتر از کرونا ویروس بروند و به موقعیتهای خطیری توجه کنند که باعث مرگ میلیونها انسان در جهان میشود.

وی گفت در چهار ماه اول سال ۲۰۲۰، سه میلیون و هفتصد هزار نفر از گرسنگی مرده اند. معضل عالم گیر دیگری به نام گرسنگی وجود دارد. وی افزود وقتی از خداوند تقاضا میکنیم که پاندمی کوید ۱۹ را از بین ببرد، نباید فراموش کنیم که پاندمی جنگ و پاندمی گرسنگی و بسیاری عوامل شرارت بار عالم گیر دیگر نیز سبب مرگ انسانها هستند.

پاپ در پایان افزود: امید که خداوند این تراژدی را تمام کند و این پاندمی را متوقف سازد. باشد که خداوند ما را رحمت کند و تمام شرهای عالم گیر را از بین ببرد: پاندمی گرسنگی و جنگ و کودکانی که از تحصیل محرومند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.