خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترامپ خواستار بازگشایی فوری مکان‌‌های عبادی شد

رئیس جمهور آمریکا از فرمانداران ایالتی خواست تا پایان هفته همه‌ی مکان‌‌های عبادی بازگشایی شوند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، دونالد ترامپ، روز جمعه ۲۲ مه در اظهارات کوتاه خود در کاخ سفید گفت: فرمانداران ایالتی در آمریکا باید اجازه دهند کلیساها، مساجد، کنیسه‌‌ها و سایر اماکن عبادی بازگشایی شوند در غیر این صورت آن‌‌ها را برکنار خواهم کرد. (این در حالی است که وی به لحاظ قانونی دارای چنین قدرتی نمی‌باشد.)

رئیس‌جمهور آمریکا بیان کرد: اماکن عبادی، مکان‌‌های مهمی هستند که خدمات مهمی را ارائه می‌کنند و نیز نقش مهمی در کنار هم نگه داشتن مردم جامعه‌ی ما دارند.

وی افزود: ما باید مردم را به دعا و نیایش تشویق کنیم نه اینکه مانع آن‌‌ها شویم.

براساس این گزارش، هنوز مشخص نیست در صورت مخالفت مسئولان ایالتی در بازگشایی اماکن عبادی، ترامپ چه اقدامی در این خصوص انجام خواهد داد.

کایلی مک آنانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در این رابطه گفت: ما تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که این یکشنبه، مردم در سراسر کشور اجازه نیایش با خدای خود را پیدا کنند.

ترامپ گفته است که تمهیدات بهداشتی و سلامتی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری، برای بازگشایی کلیسا‌ها در نظر گرفته شده است. مسیحیان انجیلی در این میان از مهمترین حامیان ترامپ بوده‌اند.

هماهنگ‌کننده‌ی تیم مبارزه با بیماری کرونا در کاخ سفید، نیز گفت: رهبران و مسئولان مذهبی باید با ادارات بهداشت محلی خود در ارتباط نزدیک باشند تا بتوانند تجمعات مذهبی را در کنترل بیماری مدیریت کنند و خدمات و راهنمایی‌‌های لازم را به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

دکتر دبورا بیرکس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهتر است افرادی که خطر بیشتری آن‌‌ها را تهدید می‌کند در خانه بمانند و از حضور در مراسم‌‌های مذهبی خودداری کنند.

مترجم: سعیده خلیلی مطلق

منبع گاردین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.