خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدرت شبکه‌های اجتماعی در ساخت و تخریب سبک زندگی

حجت الاسلام کهوند گفت: شبکه‌های اجتماعی قدرت بسیج یا سوق دادن افکار عمومی به سمت خاص را دارند و از این رو یا سبک زندگی می‌سازند یا با سبک زندگی مقابله می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام محمد کهوند، کارشناس فضای مجازی در گفت و گویی با اشاره به جایگاه و اهمیت فضای مجازی، گفت: جایگاه پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی در ذائقه‌سازی، ذائقه‌سنجی، فرهنگ‌سازی و سمت و سو دادن به افکار عمومی است. شبکه‌ اجتماعی سبک زندگی می‌سازد یا با یک نوع سبک زندگی مقابله می‌کند و از این جهت که می‌تواند افکار عمومی را بسیج کند و به سمت خاصی سوق دهد.

وی با بیان اینکه پیام‌رسان در سرویس‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: لازمه فعالیت در سرویس خارجی دو معرفت و دو مهارت است؛ معرفت اول، شناخت فناوری اطلاعات و معرفت دوم، شناخت اسلام و معارف اسلامی است. مهارت اول، مهارت تولید محتوا است و مهارت دوم نیز مهارت توزیع آن محتوا در فضای مجازی است.

اینستاگرام ولایت طاغوت است 

کارشناس فضای مجازی در پایان با برشمردن اینستاگرام به عنوان منکر بزرگ عنوان کرد: به این دلیل با اینستاگرام مخالف هستیم، چون آنرا ولایت طاغوت می دانیم.

وی در توضیح چرایی ولایت طاغوت بودن اینستاگرام، اسرائیلی بودن رئیس این شبکه اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: بالا دستی اینستاگرام که فیس‌بوک است، رئیس آن زاکربرگ صهیونیست می‌باشد که در سال ۲۰۱۱ تأثیرگذارترین یهودی جهان شد و در سال ۲۰۱۲ به انتخاب روزنامه اورشلیم پست اسرائیل چهارمین صهیونیست تأثیرگذار جهان شد. سال ۲۰۱۳ شریل سندرز هشتم می شود، آن زمان معاون زاکربرگ بود.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.