خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صورت‌های ابتدایی دین‌داری در جهان مدرن

دنیای جدید به اندازه جهان سنت خرافه‌خیز است. در این جهان نیز صورت‌های نخستین دین‌داری دارند؛ از جادو و جمبل بگیرید تا جن‌گیری.

ردنا (ادیان نیوز) – در ایتالیا سالانه نیم میلیون نفر خواستار جن‌گیری می‌شوند؛ حالا با افزایشِ این درخواست‌ها، واتیکان یک دوره تابستانی آموزش جن‌گیری به کشیش‌ها را آغاز کرده است. در این برنامه حدود ۲۵۰ کشیش از ۵۰ کشورجهان شرکت دارند.

شرکت‌کنندگانِ این دوره، «تشخیص افرادی که شیطان به روحشان حلول کرده است» و نیز راه بیرون کردن آن را آموزش می‌بینند و نیز از تجربه‌ی کشیش‌هایی که مراسم بیرون راندن شیطان را انجام داده‌اند آگاه می‌شوند.

دوره آموزشی «جن گیری و دعای رهایی» اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای کشیش های کاتولیک تشکیل شد. از آن زمان تاکنون میزان تقاضا برای این دوره آموزشی که شهریه آن ۳۰۰ یورو (۳۷۰ دلار) است، دو برابر شده است. این دوره‌ی فشرده‌ که یک هفته به طول می‌انجامد شامل تدریس پیشینه‌ی الاهیاتی، روانشناسی، و مردم شناسیِ جن‌گیری است.

سال گذشته پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به کشیش‌ها گفت که باید «بی‌درنگ کاتولیک‌هایی را که از اختلالات واقعی روحی» رنج می‌برند، به کشیش‌های متخصص جن‌گیری معرفی کنند.

بسیاری از جامعه‌شناسان گمان می‌کردند که با ورود بشر به دنیای جدید، صورت‌های نخستین دین‌داری از بین می‌روند. این در حالی است که شواهد فراوانی نشان می‌دهند که دنیای جدید به اندازه جهان سنت خرافه‌خیز است. در این جهان نیز صورت‌های نخستین دین‌داری دارند؛ از جادو و جمبل بگیرید تا جن‌گیری.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.