خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بگلریان: کم لطفی نکنیم/ بیمه بیکاری تا امروز عملیاتی نشده است/ رقم اعلامی بیکاری شک برانگیز است

نماینده سابق ارمنی‌ها در مجلس معتقد است، شرایط اقتصادی کشور به صورتی نیست که بتوانیم با قرنطینه یا توصیه «در خانه بمانیم» از شیوع موج دوم جلوگیری کنیم. مردم برای تأمین معیشت و زندگی باید در جامعه حاضر باشند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روبرت بگلریان، نماینده سابق ارمنی‌های اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش آمار نرخ بیکاران در زمان بحران کرونا، اظهار کرد: دنیا با اپیدمی کرونا و افزایش بیکاری جوانان و رکود اقتصادی مواجه شده است و در ایران اگر بخواهیم سوء‌مدیریت را عنوان کنیم یک مقدار کم لطفی کرده‌ایم.

وی افزود: به هر حال شرایط حادی بود که پیش آمد و دیدیم که خدمات مسافرتی، خدمات هتل‌ها و مهمانسراها در عین حال همه کارخانه‌ها و علی الخصوص الزام برای قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی به خودی خود یک موجی از بیکاری را در دنیا ایجاد کرد.

بگلریان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که تا به امروز عملیاتی نشده، تمهیداتی است مثل بیمه بیکاری که مطرح شد و به دلیل عدم منابع مالی و کاستی‌های مدیریتی پرداخت نشده است. اگر بخواهیم طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس بگوییم دو تا شش میلیون نفر بیکار شده‌اند نباید اتفاق می‌افتاد، ممکن نبود. همچنان که اکثر کشورها با این معضل درگیر بودند.

نماینده سابق ارمنی‌های اصفهان و جنوب کشور در مجلس اذعان کرد: رقم شش میلیون یک رقم شک برانگیزی است. سوء مدیریتی از حیث نظام اطلاعاتی می‌توان عنوان کرد که چنین رقم بسیار عظیم بیکاری را اعلام کرده اند. در مقطع سه ماه گذشته پرداخت بیمه بیکاری، کمک‌های مالی و دادن کالاها به مردم جز تمهیداتی بود که دولت اعلام کرد. در چنین شرایطی بهتر از این ممکن نبود. از حالا به بعد باید فکری کرد علی الخصوص با شروع موج دوم این ویروس منحوس. شرایط اقتصادی کشور به صورتی نیست که بتوانیم با قرنطینه یا توصیه «در خانه بمانیم» را دنبال کنیم. مردم برای تأمین معیشت و زندگی باید در جامعه حاضر باشند.

وی با بیان اینکه بخش‌های بسیاری از صنایع خصوصی و دولتی متضرر شدند. خاطرنشان کرد: دولت با وزارت‌خانه‌های مرتبط و کارفرمایان باید به یک جمع‌بندی برسند و در عین حال این زیان را از دوش کارفرمایان، کارگران و مستخدمان بردارد. بحث مورد اهمیت ما نمایندگان موضوع چگونگی نظام جدید هماهنگی پرداخت‌ها و دستمزدهاست که در شرایط سخت تحریم‌ها، صنایع اقتصادی و صادراتی ما از بازارهای خارجی مجدد موضع خود را چگونه تعریف کرده و گسترش دهند تا این سیاست‌گذاری دقیق، سریع و در عین حال با یک سری اطلاعات جامع انجام شود.

منبع ایونا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.