خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

الازهر اهانت به مقدسات مذاهب را محکوم کرد

مرکز اسلامی الازهر مصر در بیانیه‌ای اهانت به عایشه، همسر پیامبر(ص) و مقدسات مسلمانان را در جریان اعتراضات داخلی مردم لبنان، که از سوی برخی فتنه‌گران انجام شد،‌ محکوم کرد. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، الازهر با صدور بیانیه‌ای، اتفاقات اخیر لبنان و سر دادن شعارهایی علیه عایشه، همسر رسول خدا(ص) و برخی صحابه ایشان را محکوم کرد.

الازهر تأکید کرد: همسران رسول خدا(ص) و صحابه ایشان سمبل‌هایی برای همه مسلمانان هستند. لذا اهانت به آنان حرام و غیر قابل پذیرش است.

این مرکز اسلامی از علمای تمام مذاهب اسلامی خواست که اهانت به نمادها و مقدسات دین اسلام را گناه بدانند و تحریم کنند و بر ضرورت احترام به آنها و تحکیم ارزش‌های صلح و گفت‌وگو و تفاهم تأکید ورزند.

الازهر مصر از موضع قاطع علما و مقامات لبنانی در رد این اقدام اهانت‌آمیز تقدیر کرد و از خداوند متعال خواست که با حمایت از ملت لبنان، دل‌های آنان را به یکدیگر پیوند بزند و نعمت وحدت، آرامش و امنیت را به آنان و همه کشورهای اسلامی عطا کند.

یادآور می‌شود، گروهی ناشناس شنبه شب با حمله به تظاهرات‌کنندگان در بیروت، که در اعتراض به مسائل اقتصادی لبنان دست به تظاهرات زده بودند، شعارهای اهانت‌آمیزی را علیه عایشه، همسر پیامبر(ص) و برخی مقدسات مسلمانان سر دادند که این اقدام اعتراض و محکومیت علما و مقامات لبنانی را در پی داشت.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.