خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مدافعان حقوق بشر خواهان رهایی پناهجویان روهینگیا شدند

انجمن مردمان مواجه با تهدید خواهان رهایی ۲۶۹ پناهجوی اقلیت روهینگیا از بازداشت در مالیزیا شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گروه فعالان حقوق بشر المان خواهان آزادی ۲۶۹ پناهجوی مسلمان روهینگیایی در مالزی شده است. این پناهجویان روز دوشنبه بعد از رسیدن به ساحل جزایر لنکاوی بازداشت شدند.

این پناهجویان با کشتی خود را به مالزی رساندند اما به گفته اولریش دلیوس سردبیر انجمن فعالان حقوق بشر گوتینگن آلمان، مالزی «به جای ابراز حس همبستگی با مسلمانان، آنها را دستگیر کرد»

به گزارش این گروه، هزاران روهینگیایی از سال ۲۰۱۲ و پس از قتل عام این اقلیت مذهبی در میانمار، مجبور به فرار شده اند و حدود ۱۰۰ هزار تن نیز به مالزی پناهنده شده اند. به گفته دلیوس «مالزی از آغاز پاندمی کرونا، تأکید کرده است که به دلیل نگرانی از احتمال انتقال ویروس کرونا توسط این افراد، از پذیرفتن پناهجویان معذور است»

مردم این کشور نیز با امضای فراخوان هایی اخراج این پناهجویان از مالزی را تقاضا کرده اند، در رسانه های اجتماعی نیز با پناهجویان روهینگیا با نفرت برخورد می شود.

به گزارش انجمن مدافعان حقوق بشر تا اکنون ۲۰۰۰ پناهنده روهینگیا در مالزی بازداشت شده اند.

انجمن فعالان حقوق بشر قبل از این نیز در ماه می ۲۰۲۰ همراه با ۸۳ سازمان مستقل دیگر در داخل مالزی و خارج از این کشور خواهان پایان موج تنفر از مسلمانان روهینگیایی در این کشور شده بودند

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.