خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ژست اخیر ترامپ اردوگاه طرفداران انجیلی او را به دو دسته تقسیم کرده است

ترامپ در جریان وقوع اعتراضات در امریکا با حضور در کلیسای سنت جان و گرفتن ژست انجیل به دست در مقابل دوربین عکاسان در محوطه بیرونی کلیسا، ناخواسته اردوی طرافداران مذهبی خود را به دو دسته تقسیم کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سرسخت‌ترین هواداران انجیلی او این حرکت را ضربتی بر پیکره شیطان تلقی کرده‌اند. چنانکه جانی مور، رئیس کنگره رهبران مسیحی در توییتر خود ترامپ را رهبری چوپان مانند دانست که امنیت مردم امریکا را در مقابل هرج و مرج و نفرت تأمین می‌کند.

این در حالی است که گروه دیگری از مسیحیان اوانجلیک نگاهی بدبینانه به این اقدام ترامپ دارند و آن را اقدامی تاکتیکی از طرف کسی می‌دانند که تصمیم‌هایش مخالف اصول انجیل است.

عکاسی از ترامپ در آن موقعیت مستلزم اقدام پلیس برای حمله و عقب راندن بی‌رحمانه معترضان بود.

او در حالی در مقابل کلیسا قدم بر می‌داشت که با مشاوران کلیدی نظامی و غیرنظامی احاطه شده بود. اگرچه برخی از این افراد بعداً نسبت به استفاده از زور و در جریان بودن خشونت در اطراف خود اظهار بی‌اطلاعی کردند.

بعضی از رهبران اوانجلیک در این روزها اعلام کرده‌اند که درباره خشونت به کار گرفته شده علیه معترضان وحشت زده هستند. چنانکه راسل مور، رئیس کمیسیون اخلاق و آزادی مذهبی کنوانسیون باپتیست جنوبی، اقدام به خشونت علیه معترضانی را که به صورت صلح‌آمیز اعتراض می‌کنند به لحاظ اخلاقی نادرست می‌دانند.

همچنین پت روبرستون، مجری ۹۰ ساله و یکی از مطرح‌ترین سخنرانان انجیلیِ تلویزیون در روزهای اخیر جدایی راه خود را از ترامپ در برنامه تلویزیونیش اعلام کرد.

کاهش حمایت حتی تعداد کمی از مسیحیان انجیلی می‌تواند موجب شکست ترامپ در انتخابات پیش رو باشد و آنها همان‌گونه که ترامپ را بر سر کار آوردند می‌توانند موجب کنار رفتن او نیز بشوند.

ترامپ با وجود حمایت ۸۱ درصدی آنها در انتخابات ۲۰۱۶ با فاصله خیلی کم و در نتیجه چند هزار رأی بیشتر در مناطق حساس توانست به سمت ریاست جمهوری امریکا دست یابد.

به همین دلیل این اقدام و ژست انجیل به دست ترامپ را باید تلاش او برای حفظ حمایت مسیحیان انجیلی در انتخابات پیش رو دانست.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.