خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد از توهین به مقدسات ادیان و مذاهب

امام جمعه سابق شهرستان بیرجند گفت: اسلام در مقابل یهود و مسیحیت و بودیسم و غیره نیست، بلکه اسلام یک متد و روش است که به معنای تسلیم حق بودن است.

حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه سابق شهرستان بیرجند در گفتگویی اظهار کرد: اگر به قرآن کریم و سیره پیروان اهل بیت علیه السلام مراجعه کنیم، مشاهده می کنیم که افق دید آنان بسیار با افق دید افراد کنونی متفاوت است.

وی افزود: قرآن معیار مسلمان بودن را در دوچیز میبیند، قرآن می فرماید که یهودی ها و مسیحی می گفتند؛ هیچگاه کسی داخل بهشت نمی شد مگر یهودی و یا نصاری باشد. قرآن می فرماید: “تِلْکَ أَمانِیُّهُمْ” این یک توهم است، سپس دو معیار را برای و مسلمان بودن بیان می کند ” بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ ” اهل سلم باشد و روحیه تسلیم داشته باشد و محسن باشد، محسنین یعنی کسانی که زیبایی ایجاد می کنند و خیر اهل رساندن است، با این دو ویژگی فرد مسلمان می شود.

امام جمعه سابق شهرستان بیرجند ادامه داد: اسلام در مقابل یهود و مسیحیت و بودیسم و غیره نیست، بلکه اسلام یک متد و روش است که به معنای تسلیم حق بودن است.

رضایی بیرجندی ضمن انتقاد از توهین به مقدسات ادیان و مذاهب گفت: قرآن کریم می فرماید: عبادالرحمان نهایت تواضع فروتن دارد و اصلا سوره الرحمن پاسخگویی به بت پرستان است، مبنی بر اینکه که اصل دین، خدای مهربانی ها و پیغمبر عالم رحمت للعالمین است که خداوند متعال از باب لطف ایشان را برای ما قرار دادند؛ پس همه باید محب هم باشیم و بدون در نظر گرفتن مذهب و دین، با نگاه انسانیت و مهربانی به این مسئله دقت کنیم.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.