خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پخش پیش نمایش «اورارتو، پادشاهی فراموش شده» در اسپانیا

پیش نمایش فیلم تاریخی، «اورارتو، پادشاهی فراموش شده» ارمنیان از شبکه اول تلویزیون اسپانیا پخش خواهد شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تیگران ماناسیان تهیه کننده این فیلم که رئیس بنیاد آموزشی و فرهنگی (HAYASA) نیز می باشد، در مصاحبه ای با «اینفوتکا ۲۴» اظهار داشت که پیش نمایش فیلم تاریخی ارمنیان تحت عنوان «اورارتو، پادشاهی فراموش شده» از شبکه تلویزیونی (RTVE) اسپانیا پخش خواهد شد.

این فیلم که به کارگردانی «واهه وارطانیان» ساخته شده و یکی از قدیمی ترین امپراتوری های جهان یعنی «اورارتو» را به تصویر می کشد. این امپراتوری در کتاب مقدس با نام «پادشاهی آرارات» ذکر شده است.

ماناسیان در جواب این سوال که فیلم یاد شده چه زمانی در آرتساخ (قرا باغ)، ارمنستان یا روسیه به نمایش در می آید، می گوید: برنامه ریزی شده بود تا این فیلم در یکی از سینماهای ایروان و در چهار چوب برگزاری “روز ایروان” به نمایش گذاشته شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، احتمالاً نمایش آن بعد از برداشته شدن محدودیتهای در نظر گرفته شده برای تجمعات موکول خواهد شد.

وی اضافه می کند که دست اندر کاران ساخت این فیلم سعی دارند تا آن در نقاط مختلف جهان خصوصاً در ایالت متحده آمریکا، ژاپن و در تعدادی از کشورهای مختلف اروپایی به نمایش گذاشته شود. فیلم برداری این فیلم در چهار کشور روسیه، فرانسه، ارمنستان و ترکیه (ارمنستان غربی) انجام شده است.

منبع موسسه ترجمه و تحقیق هور
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.