خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادعاهای دموکراسی و آزادی‌های مذهبی در هندوستان

در سال های اخیر، دولت مودی متهم به تحریک اسلام هراسی و پیروی از برنامه مقررات قانونی ضد مسلمانان شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دولت هند ویزای هیئت آمریکایی نظارت بر آزادی مذهبی در این کشور را صادر نکرده است. کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی ایالات متحده (USCIRF) خواستار نظارت بر اقدامات دولت هند درباره آزادی مذاهب شده بود که در صورت تایید این کمیسیون تحریم هایی علیه هند اعمال می شود.

USCIRF گفت: در سال ۲۰۱۹ ، شرایط آزادی مذهبی در هند روند نزولی چشمگیر را تجربه کرده و اقلیت های مذهبی مورد حمله گروه های افراطی قرار دارند.

این کمیسیون افزود: دولت ناسیونالیست راستگرای هندوستان به ریاست نارندرا مودی نخست وزیر به نوعی مجوز این خشونت های فرقه ای علیه اقلیت ها از جمله مسلمانان را صادر می کند.

در این گزارش همچنین به قانونی اشاره شده است که اواخر سال گذشته در پارلمان هندوستان تصویب شده است. طبق این قانون تابعیت اتباع بیگانه در این کشور ، از جمله مهاجران مسلمان ممکن نیست.

جیشانکار وزیر امور خارجه هند که پیشتر از یافته های USCIRF با عنوان مغرضانه و سیاسی انتقاد کرده بود – در نامه ۱ ژوئن به یک نماینده مجلس از حزب مودی از منع ورود هیئت آمریکایی به هند خبر داده بود.

وی گفت: ما ویزای تیم های USCIRF را که به دنبال بازدید از هند در رابطه با موضوعات مربوط به آزادی مذهبی هستند ، رد کردیم.

وی همچنین اظهار داشت که دولت هیچ دلیلی برای یک نهاد خارجی برای تصمیم گیری در مورد امور هند نمی بیند.

تنش ها بین جوامع مذهبی هند منجر به خشونت گسترده در این کشور شده است ، به ویژه درگیری ها و شورش های بین هندوها و مسلمانان که طی دهه های گذشته جان هزاران نفر را گرفتند.

در سالهای اخیر، دولت مودی متهم به تحریک اسلام هراسی و پیروی از برنامه مقررات قانونی ضد مسلمانان شده است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.