خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد هراسی در دوران کرونا / رابطه روزنامه نگاران جعلی و گروههای افراطی

مشاور اسلام هراسی دولت بریتانیا هشدار داد که فعالان راست گرا در نقش روزنامه نگاران تلاش بی وقفه ای را برای اشاعه اخبار کذب درباره مسلمانان این کشور در دوره کرونا آغاز کرده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مشاور اسلام هراسی دولت بریتانیا هشدار داد که فعالان راست گرا در نقش روزنامه نگاران تلاش بی وقفه ای را برای اشاعه اخبار کذب درباره مسلمانان این کشور در دوره کرونا آغاز کرده اند.

«قاری عاصم»، رئیس دفتر مشاوره ملی امور مساجد و امامان جماعت و مشاور اسلام هراسی دولت بریتانیا در این باره گفت: افراط گرایان راست گرا در اطراف مساجدی که هفته هاست به خاطر قرنطینه کرونایی تعطیل هستند،پرسه می زنند.

وی افزود: افراط گرایان راست گرا از قرنطینه برای گسترش نفرت علیه مسلمانان بهره برداری می کنند.

عاصم ادامه داد: گزارش هایی در دست داریم مبنی بر اینکه افرادی در اطراف مساجد در یورکشایر غربی بوده و با تظاهر به اینکه روزنامه نگاران مستقل هستند با افراد مختلف گفتگو کرده و تلاش می کنند که نشان دهند مسلمانان هنوز هم در مساجد نمازهای جماعت برپا می کنند.

رئیس دفتر مشاوره ملی امور مساجد و امامان جماعت اعلام کرد که مشاوران محلی به مساجد هشدار داده اند که در این شرایط هوشیار باشند.

«نیل والشاو»، یکی از این مشاوران در این باره گفت: اطلاعاتی به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه اشخاصی قصد ورود مخفیانه به مسجد «مکه» را داشته اند.

تلاش این راست گرایان برای مقصر دانستن مساجد و مسلمانان در گسترش شیوع ویروس کرونا در حالی است که مکان ها و ساختمان های مذهبی در سراسر انگلیس هفته هاست که برای رعایت شرایط قرنطینه در این کشور تعطیل هستند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.