خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مساجد بدون نماز جماعت/ مسلمانان بریتانیا اعتراض کردند

سازمان های اسلامی به طور قاطعانه به مساجد بریتانیا توصیه کرده اند تا در روز ۱۵ ژوئن درهای خود را باز نکنند تا دولت مجبور به صدور مجوز برگزاری نمازهای جماعت در مساجد شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اگرچه برای بازگشایی مکان های عبادی برای اقامه نمازهای فرادی چراغ سبز نشان داده شده است اما درهای مساجد شهر «پیتربورو» همچنان بسته خواهند ماند.

سخنگوی شورای مشترک مساجد «پیتربورو» در این باره گفت: سازمان های اسلامی مانند «هیئت مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات» (MINAB)، «شورای مسلمانان بریتانیا» (MCB) ،«هیئت علما و امامان بریتانیا» (BBSI) و بسیاری دیگر از سازمان های اسلامی نسبت به تصمیم دولت برای بازگشایی مکان های عبادی بدون صدور مجوز برای برگزاری نمازهای جماعت ابراز ناراحتی کرده اند.

وی افزود: برگزاری نمازهای جماعت برنامه اصلی مساجد است. مسلمانان در اصل برای مشارکت در نمازهای جماعت به مساجد می روند و به همین دلیل است که از دولت می خواهند این محدودیت را بردارد.

سخنگوی شورای مشترک مساجد «پیتربورو» تاکید کرد: سازمان های اسلامی به طور قاطعانه به مساجد توصیه کرده اند تا در روز ۱۵ ژوئن درهای خود را باز نکنند تا دولت مجبور به صدور مجوز برگزاری نمازهای جماعت در مساجد شود.

شورای مشترک مساجد پیتربورو در این زمینه بحث های مختلفی داشته است و با مشورت کامل با ائمه جماعات موافقت کرده است که از توصیه های دیگر سازمان های اسلامی در این زمینه پیروی کند چرا که بازگشایی مساجد بدون مجوز برگزاری نمازهای جماعت مشکلات احتمالی بعدی را برای مساجد ایجاد می کند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.