خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری پنهانی مراسم دینی در کلیساهای برزیل و مکزیک

هزاران مسیحی برزیلی، پنهانی در جلسات دعای زیرزمینی شرکت می‌کنند. این در حالی است که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور بسیار بالاست. 

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، گاردین نوشت؛ قرار این جلسات مذهبی مخفی از طریق شبکه های اجتماعی مجازی گذاشته میشود و تنها کسانی از این جلسات باخبر میشوند که به طور خصوصی دعوت شده باشند.

این دعوت‌های خصوصی با فرستادن پسورد اختصاصی برای مدعوین انجام میشود و سپس با تلفن ساعت و مکان مراسم به آنها اعلام میشود. بعد از شیوع کرونا در کشور برزیل و به دلیل آماری بالای مرگ و میر هرتجمعی غیرقانونی اعلام شده است از مراسم رقص تا مراسم مذهبی. اما هر دو گروه اکنون به صورت غیرقانونی مراسم خود را برگزار میکنند.

یکی از شرکت کنندگان در مراسم کلیسای ساگرادو کرازون جیزز در شهر ایکستابا میگوید در این تجمعات کلیسایی ناقوس ها به صدا در نمی آیند و رفت و آمدها به شدت کنترل شده و با مراقبت صورت میگیرد. سرودهای مذهبی نیز برای امنین بیشتر خوانده نمیشود.

مدعوین در زمان مقرر از در پشتی کلیسا با رعایت زمانبندی وارد میشوند و سپس به دعا خواندن میپردازند.

در مکزیک نیز وضعیت از همین قرار است و به رغم ۱۷ هزار فوت شده کرونایی مراسم مذهبی به نقل از مدعوین با شور و حرارت بسیار برگزار میشود. کشور مکزیک با ۸۰ درصد کاتولیک، دومین کشور با جمعیت بالای مسیحیان کاتولیک در جهان است.

شرکت کنندگان در این مراسم مخفی از ۱۲ نفر تا ۱۰۰  نفر در کلیساهای مختلف گزارش شده اند.

در یکی از جلسات که پلیس از آن مطلع شد ۲۰ زن دستگیر شدند که اغلب مسن بودند.

مکزیک نیز ۴۰ درصد کاتولیکهای جهان را در خود جا داده است

منبع موسسه گفت‌وگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.