خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افشای نقش کلیسای انگلیس در تجارت بردگان

کلیسای انگلستان از نقش خود در تجارت برده عذرخواهی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از اینکه شرکت لویدز لندن از نقش خود در برده‌داری اظهار شرمندگی کرد، حالا بانک انگلیس و همچنین کلیسای انگلیکن نیز از ایفای نقش در دستکم دو سده برده‌داری اظهار شرمساری کردند.

کلیسای انگلیس در بیانیه‌ای از نقش خود در تجارت انسان‌های آزاد و تبدیل آنان به برده عذرخواهی کرده و آن را مایه شرم خوانده است. این درحالی است که کالج لندن موسوم به (UCL) در گزارشی فاش کرده کلیسا در طول تاریخ برده‌داری، میلیون‌ها پوند درآمد از تجارت برده کسب کرده است.

پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا موجی از اعتراض این کشور و سایر نقاط دنیا را فرا گرفته است. این قتل بار دیگر توجه جهانیان را به نژادپرستی جلب کرده است.

تحقیقات دانشگاه (UCL) فاش کرده بیش از ۱۰۰ کشیش از کلیسای انگلیس و چندین مدیر بانک انگلیس در طول تاریخ از منافع ناشی از به بردگی کشاندن انسان‌ها عایدی داشته‌اند.

بانک انگلیس اعلام کرده ضمن عذرخواهی، عکس‌های مدیران قبلی را که گفته شده در تجارت بردگان نقش داشته‌اند از تالار اصلی خود حذف خواهد کرد.

گفتنی است تظاهرات ضدنژادپرستی در انگلستان همچنان ادامه دارد و بسیاری از مجسمه‌ها و بناهای یادبود کسانی که در کشتار سیاهان و یا برده‌داری نقش داشته‌اند به زیر کشیده شده است.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.