خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودیت برای ما مثل مسیحیت است و تفاوتی ندارند

دبیرکل سعودی اتحادیه جهان اسلام گفت: برای ما یهودیت مانند مسیحیت یک دیانت است و برخورد ما با هر دو به یک شکل است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه سعودی موسوم به اتحادیه جهان اسلام گفت: اتحادیه جهان اسلام برای انتشار صلح میان ادیان مختلف اعم از یهودی و مسیحی تلاش می کند و با افراط گرایان آن ادیان کاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی، ادیان آسمانی را با عملکرد افراد وابسته به آنها یکی می کنند، اظهار کرد: خطاب قرار دادن با لفظ برادری میان ادیان مختلف یک چیز عادی و طبیعی است.

العیسی که در گفتگویی با شبکه سعودی «العربیه» سخن می گفت، خاطرنشان کرد: برخی این سخن خداوند را که می فرماید:« وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»، اشتباه درک می کنند. این آیه همانطور که در تفسیر ابن عباس هم آمده، به قبله اختصاص دارد.

وی افزود: حتی اگر منظور آیه قبله هم نباشد، باورها و عقاید دینی است؛ هر یک از ادیان آسمانی باورهای خاص خود را دارند و در خصوص این عقاید، اگر عقایدش را قبول نداشته باشی، هرگز راضی نمی شوند والا ادیان در یک دین واحد متحدند.

این مقام سابق سعودی ادامه داد: ما براساس اصولی که به آنها ایمان داریم، اقدام می کنیم از قبیل تقویت صلح بین پیروان ادیان و برای ما یهودیت نیز دیانتی مثل مسیحیت است همه آنها اهل کتاب هستند و متن قرآن هم مؤید آن است.

وی افزود: یهودیانی هستند که در مبارزه با اسلام هراسی در کتاب مسلمانان ایستادند. ما با افراط گرایان و تندروهایی که باعث آزار رسیدن به مسلمانان از هر دین و فرهنگ و فکری می شوند، کاری نداریم و اشتباه برخی را نباید بقیه متحمل شوند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.