خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی نمایشگاه رابطه پول و عقاید مذهبی

پیوند پول و ثروت با عقاید مذهبی در سه دین توحیدی موضوع یک نمایشگاه در موزیم فرهنگ مذهبی در ایالت نوردراین وستفالن آلمان است. در این نمایشگاه همچنان این سؤال مطرح است که آیا ثروت کار شیطان و فقر خواست خداست؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موزه فرهنگ مذهبی ریلیجیو در شهر تلگته ایالت وستفالن آلمان نمایشگاهی با موضوع پول و عقاید مذهبی برگزار کرده است.

موضوع این نمایشگاه که تا تاریخ ۳۰ آگست برقرار است رابطه پول و ثروت با عقاید دینی در سه دین مسیحیت، اسلام و یهودیت است.

مجریان نمایشگاه «پول و عقاید مذهبی» می گویند در کتاب های مقدس نیز احکام و ممنوعیت هایی در مورد پول وجود دارد. در این کتاب ها نه تنها موضوع زندگی مرفه نقش دارد، بلکه احکامی در رابطه با ممنوعت سود و تجارت نیز موجود است.

در نمایشگاه تلگته همچنان به رسوم مذهبی در پیوند با جمع آوری اعانه ها برای اهداف خیرخواهانه، نگاهی انداخته شده است.

گرافیک های تاریخی و اشیای دیگری که پیوند پول و عقاید دینی را نشان می دهند بخش دیگری از این نمایشگاه هستند. مثلاً جملات مذهبی روی واحد پول کشورهای مختلف یا سکه و طلا و دیگر فلزات و سنگ های قیمتی.

مفهوم پول و ثروت در برخی تصورات از «دنیای باقی» یا «زندگی پس از مرگ» نیز در طول تاریخ نقش داشته است. یکی از رسوم در هنگام دفن میت، گذاشتن سکه ها به روی پیرهن یا کفن وی که در واقع جیب نمی داشته باشد، بوده است.

در این نمایشگاه به این سوال پرداخته شده که بر اساس اصول این سه دین توحیدی آیا ثروت کار شیطان و فقر خواست خداست، یا برعکس آن.

در این نمایشگاه همچنان عقاید عامه و افسانه های در رابطه با تصورات از پول، طلا، ثروت و فقر بازتاب یافته اند.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.