خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره کشمیر

سازمان همکاری‌ اسلامی امروز از طریق ویدئو کنفرانس نشستی را برای بررسی وضعیت فعلی جامو و کشمیر در سطح وزرای خارجه برگزار می‌کند. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،، گروه تماس سازمان همکاری اسلامی(OIC) در مورد جامو و کشمیر دوشنبه،‌ دوم تیرماه، نشستی اضطراری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار کرد تا درباره آخرین وضعیت این منطقه مورد مناقشه بحث و گفت‌‌وگو کند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نشست آنلاین وزرای خارجه کشورهای عضو گروه تماس در مورد جامو و کشمیر با حضور مقامات کشورهای جمهوری آذربایجان، نیجر، پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه برگزار می‌شود. این جلسه بخشی از جلسات دائمی گروه تماس جامو و کشمیر برای رسیدگی به این موضوع است.

این سازمان در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و از ۶۷ کشور عضو تشکیل و هدف آن تأمین و محافظت از منافع اقتصادی و سیاسی جهان اسلام بیان شده، اما با اعمال نفوذ عربستان، این سازمان در تحقق اهداف خود ناکام مانده است.

از زمان تقسیم کشمیر در سال ۱۹۴۷ بین دو کشور هند و پاکستان، این دو کشور سه بار در سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ بر سر این منطقه با هم جنگیده‌اند.

در ۵ آگوست ۲۰۱۹ دولت هند ماده ۳۷۰ و سایر مقررات مرتبط با خودمختاری این منطقه را لغو کرد. در پی اعتراضات مردم این منطقه، ارتش هند هزاران نفر را بازداشت، محدودیت رفت و آمد وضع و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.