خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال سازمان همکاری‌های اسلامی از تصمیم عربستان برای حج

دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی، از تصمیم وزارت حج و عمره عربستان سعودی مبنی بر برگزاری مراسم حج امسال با تعداد بسیار محدود زائران استقبال کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یوسف العثیمین در بیانیه‌ای از تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر اینکه برگزاری مناسک حج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط به شهروندان داخل این کشور محدود خواهد شد و زائران از خارج پذیرفته نخواهند شد، استقبال و اظهار کرد: این تصمیمات در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

دبیر‌کل سازمان همکاری‌های اسلامی با تأکید بر اینکه رویکرد عربستان در مدیریت حج همیشه در راستای خدمت به حجاج بوده است، از اهتمام این دولت برای مراقبت از سلامتی و ایمنی میهمانان خداوند متعال قدردانی کرد.

العثیمین گفت: ساماندهی و محدود کردن مناسک حج امسال به ‌دلیل بیماری همه‌گیر کرونا بوده و عدم دستیابی به درمان این بیماری، پادشاهی عربستان سعودی را مقابل مسئولیت بزرگ بشردوستانه و قانونی قرار داده است، زیرا حفظ جان از ضروریات شریعت اسلامی بوده و این باعث شده که عربستان بخواهد در این شرایط دشوار طبق دستورات شرعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین فقهی تصمیماتی را اتخاذ کند.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از حجاج معمولاً افراد سالخورده هستند و از حضور در حج به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا وحشت دارند، گفت: برخی کشورهای اسلامی اعلام کرده‌اند که امسال برای حفظ جان شهروندانشان از اعزام کاروان حج خودداری می‌کنند.

یوسف العثیمین در پایان با بیان اینکه دولت سعودی امنیت و سلامت مسلمانان را در نظر گرفته است، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اسلامی از تصمیمات دولت پادشاهی عربستان سعودی برای محدود کردن حج امسال حمایت و استقبال می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.