خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرقه ای که مارادونا را می پرستند!

کسانی که فرقه عجیب ایگلسیا مارادونیانا را باور دارند می گویند در تمام دنیا و در طول تاریخ هیچ فوتبالیستی بهتر از مارادونا زاده نشده و هیچ وقت هم به دنیا نخواهدآمد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خیلی ها در درست بودن این حرف که «مارادونا یکی از اسطوره های فوتبال دنیاست» شک ندارند ولی ماجرا از زمانی عجیب می شود که آدم هایی در دنیا پیدا می شوند که یک فرقه جدید را به نام «مارادونیانا» یا «معتقدان به مارادونا» ایجاد می کنند تا او را در حد پرستش گرامی بداند.
کسانی که به این فرقه عجیب باور دارند می گویند در تمام دنیا و در طول تاریخ هیچ فوتبالیستی بهتر از مارادونا زاده نشده و هیچ وقت هم به دنیا نخواهدآمد.
این فرقه در ۳۰ اکتبر ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷) ایجاد شده و خاستگاه آن را شهر «روساریو» عنوان کرده اند. موسسان این فرقه می گویند که این فرقه به اندازه تمام طرفداران مارادونا پیرو دارد. اما کسانی که عضو کلیسای «مارادونیانا» هستند، تعدادشان ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در دنیا برآورده می شود.
طرفدران این مرام خاص حتی یک عبادتگاه یا کلیسای خاص هم به نام مارادونا ساخته اند و عبارت D10S را به عنوان یک رمز باشگون بر سر در این عبادتگاه حک کرده اند. D که ابتدای این عبارت آمده، در زبان اسپانیایی اولین حرف نام خداست و ۱۰ شماره اولین پیراهن آقای فوتبالیست است.
پیروان این فرقه «مارادونا» را به حدی جدی گرفته اند که می گویند او پسر خداست که برای انجام ماموریتی مهم به کره زمین برگشته است. بعد از اعلام خبر ابتلای فوتبالیست آرژانتینی به اعتیاد، تعداد پیروان فرقه مارادونا کم شد اما عده ای در توجیه این اتفاق گفتند درست است که او الهه فوتبال است اما در زندگی معمولی اش ممکن است خطا داشته باشد.
حال این مارادونا پرستان، برای خود قوانین و مقرراتی هم دارند.برای پیوستن به این فرقه،باید ۱۰ فرمان کلیسا را اجرا نمود:
۱.توپ نباید خاکی شود.
۲. عشق به فوتبال بالاتر از هر عشق دیگری است.
۳. به دیگو و زیبایی های فوتبال باید بی قید و شرط عشق ورزید.
۴. از پیراهن آرژانتین دفاع کن!
۵. خبر معجزات دیگو را در جهان پخش کن.
۶. معبد را با پوشیدن پیراهن دیگو متبرک کن.
۷. هرگز دیگو را عضو یک باشگاه ندان.
۸. موعظه کن و قوانین معبد مارادونا را به گوش همگان برسان.
۹. نام میانی ات باید دیگو باشد.
۱۰. نام اولین پسرت را دیگو بگذار
منبع مفاز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.