خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جایزه ۲۰۲۰ «پلچنیک» به معماری مسجد «لیوبلیانا» اسلوونی اهدا شد

جایزه ۲۰۲۰ «پلچنیک» برای بهترین پروژه معماری در «اسلوونی» به معماران مسجد «لیوبلیانا» تعلق گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،جایزه ۲۰۲۰ «پلچنیک» برای بهترین پروژه معماری در «اسلوونی» به «ماتیجا بوک»، «واسا جی.پروویچ» و «کریستوف ریس» برای مسجد «لیوبلیانا» تعلق گرفت.

شهر لیوبلیانا در مرکز اسلوونی و در حوضه آبریز لیوبلیانا واقع شده و در طول تاریخ محل برخورد فرهنگ جهان اسلام با فرهنگ‌های ژرمنی و لاتین بوده‌ است.

این شهر دارای بناهای تاریخی دیدنی با معماری های شگفت انگیز است که از جمله بهترین این بناها می توان به مسجد یا مرکز فرهنگی و مذهبی «لیوبلیانا» اشاره کرد.

هیئت رای دهنده به معماری مسجد «لیوبلیانا» اعلام کردند که این پروژه یک استثنا نه در سطح ملی بلکه در کل بافت اروپایی به شمار می آید.

صندوق «پلچنیک» به نام «خوزه پلچنیک» معمار بزرگ و برجسته اسلوونی در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد و سالیانه جوایزی را برای تحسین موفقیت های بزرگ در معماری اسلوونی اهدا می کند.

این صندوق توسط انجمن معماران لیوبلیانا اداره می شود.

مهمترین جایزه این موسسه جایزه «پلچنیک» است که امسال به معماران مسجد «لیوبلیانا» برای معماری چشمگیر و منحصر به فرد این مسجد تعلق گرفت.

در کنار مسئولیت های عمومی، هیئت مدیره صندوق پلنچینک و رئیس آن بر حفظ میراث فرهنگی «خوزه پلنچیک» نظارت دارند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.