خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عضو جدید هیئت نظارت فیس‌بوک یک صهیونیست است

شبکه اجتماعی فیس بوک با انتصاب یک مقام سابق رژیم صهیونیستی در هیئت نظارت خود بر محتواهای منتشر شده نگرانی سازمان های حقوق بشری در حفظ حقوق فلسطینی ها را برانگیخته است.

به گزارش به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شبکه اجتماعی فیس بوک با انتصاب یک مقام سابق رژیم صهیونیستی در هیئت نظارت خود بر محتواهای منتشر شده نگرانی سازمان های حقوق بشری در حفظ حقوق فلسطینی ها را برانگیخته است.

بسیاری از سازمان های حقوق بشری به این انتصاب فیس بوک اعتراض کرده و گفتند انتصاب یک مقام صهیونیستی که سابق طولانی در مبارزه با کاربران فلسطینی داشته است، نمی تواند حفظ حقوق آزادی بیان را تضمین کند.

شورای نظارت فیس بوک با ۲۰ عضو ثابت توسط شخص مارک زاکربرگ برای نظارت بر محتواهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی تعیین شده است.

امی پالمور، مدیر کل سابق وزارت دادگستری اسرائیل ، ماه گذشته به هیئت نظارت بر ۲۰ عضو منصوب شد. پالمور در پنج سال حضور خود در وزارت دادگستری اسرائیل وظیفه رهگیری و شناسایی کاربران فلسطینی فضای مجازی را در اولویت کارهای خود قرار داده بود.

ژان استرن  عضو مجله لاچرونیک وابسته به سازمان عفو بین الملل گفته است انتصاب پالمور به این مقام نشان می دهد که فیس بوک درصدد حذف کاربران فلسطینی از فضای مجازی است.

گفته می شود که هیئت نظارت فیس بوک با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری از هیئت مدیره این شبکه اجتماعی مستقل است ولی ساختار تاسیس این هیئت چنین چیزی را نشان نمی دهد.

در ماه های گذشته مسدود شدن هزاران کاربری متعلق به فلسطینی ها انتقادهای بسیاری علیه فیس بوک ایجاد کرده است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.