خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بزرگترین سرمایه انسان؛ ایمان به خدا و پیروی از رسول الله است

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه ایمان به خدا و پیروی از رسول الله بزرگترین سرمایه انسان است، مطرح کرد: زندگی پیامبران و بزرگان دین را باید سرلوحه قرار داد و مسیر زندگی خویش را در مسیر زندگی آن بزرگواران قرار داد زیرا راه سعادت انسان ها در تأسی به دین و اخلاق است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا قادر قادری، عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه شهرستان پاوه در جلسه اخلاق هفتگی که بصورت مجازی برگزار می شود با تفسیر سوره حجرات ابراز کرد: ایمان به خداوند متعال و پیروی از رسول الله(ص) بزرگترین و با ارزش ترین سرمایه انسان است.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به احادیث مختلف تصریح کرد: ادب در زندگی موجب موفقیت و احترام و ارزش انسان در جامعه می شود.

وی با اشاره به کثرت اخبار کذب در فضای مجازی بیان کرد: باید برای انتشار هر خبر، ابتدا تحقیق شده و اطمینان حاصل شود زیرا مومنان همگی برادر هستند و اگر اختلافی میان آنها ایجاد شود که قطعا این اختلاف از جانب شیطان و کفار است، دیگران نباید این اختلاف را مایه تمسخر و اهانت به افراد قرار دهند.

ماموستا قادری اظهارکرد: اهل ایمان خدا را ناظر بر اعمال خویش می دانند و همین امر موجب خواهد شد اختلافی میان مومنان بوجود نیاید و درگیر کفر و نفاق و گناه نشوند.

وی مطرح کرد: زندگی پیامبران و بزرگان دین را باید سرلوحه قرار داد و مسیر زندگی خویش را در مسیر زندگی آن بزرگواران قرار داد زیرا راه سعادت انسان ها در تأسی به دین و اخلاق است.

امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: سخن چینی یکی دیگر از مشکلات رایج در جوامع است و چه بسا افرادی که از راه سخن چینی و ایجاد فتنه نان می خورند، این امر موجب تفرقه شده و زندگی را از حالت آرمانی و مسیر سعادت دور می کند.

وی عنوان کرد: کفر و فسق و گناه دشمنان دین بوده و ایمان راستین جز با پیروی از دین و دستورات خداوند سبحان حاصل نخواهد شد، مومنان حقیقی در مقابل کفر ایستادگی می کنند تا جز راشدین باشند.

ماموستا قادری در پایان بیان کرد: مومنان برادر یکدیگر هستند و باید نسبت به قول خویش وفادار باشند و تحت تاثیر کفار قرار نگیرند و از گناه دوری کنند.

منبع دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.