خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

این اهانت دسیسه دشمنان قسم‌خورده اسلام و عراق است

روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور بیانیه‌ای اقدام روزنامه سعودی الشرق الاوسط در توهین به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی را محکوم و این عمل شرم‌آور را تقبیح کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پی توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به مقام شامخ مرجعیت دینی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی،روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب در بیانیه‌ای این اقدام نابخردانه را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ (سوره حج، آیه ۳۸)

بی‌تردید، قوام و دوام هر ملتی به هویت اوست. تبلور و تمایز هویت‌ها نیز به مجموعه‌ای از نمادهایی است که به آنها الهام می‌بخشد و برایشان افتخار می‌آفریند.

در جوامع دین‌باور، نمادهای دینی هم هویت‌بخشند و هم غرورآفرین. در این میان، ناشیانه‌ترین کار، نشانه‌گیری این نمادها و اسائه ادب به آنهاست؛ کاری که به‌تازگی روزنامه سعودی‌تبارِ الشرق الاوسط انجام داده و به ساحت والای مرجعیت اعلای عراق، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی که نشان عزت و وحدت ملت عراق است و در خارج از عراق نیز میلیون‌ها مقلد دارد، جسارت نموده است.

ما این اهانت را به پای یک ملت یا مذهب خاص نمی‌گذاریم و آن را دسیسه دشمنان قسم‌خورده اسلام و عراق می‌دانیم که اهداف شوم خود را به دست مزدوران یا نابخردانی پیش می‌برند که نه جانب عِرق عربی را دارند و نه عمق دینی مسلمانان را می‌شناسند.

دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن محکوم کردن این اقدام ناشیانه و کینه‌توزانه، اطمینان دارد که این سبک‌سری‌ها هرگز مردم عراق؛ از پیروان ادیان و مذاهب گوناگون را از انسجام و هم‌دلی و از حمایت ارکان دینی و ملی‌شان بازنخواهد داشت.

منبع روابط عمومی دانشگاه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.